مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام:

عبور از معضل کم آبی ایلام با همکاری مشترکان امکان پذیر است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: خشکسالی و کمبود منابع آبی سراسر استان را در بر گرفته و عبور از معضل کم آبی با همکاری مشترکان امکان پذیر است.

به گفته آقای علی پوراحمد  باید مدیریت مصرف آب به گونه‌ای باشد که آب شرب مشترکان، حق آبه محیط زیست، آب کشاورزی و صنعت توامان تامین شود.

او گفت: اولویت اصلی و مهم در حال حاضر تامین آب شرب مشترکان و سپس حقابه محیط زیست است که تاکنون رعایت شده است و دریچه‌های منتهی به اراضی طبیعی پیرامون سد بر روی زیستمندان این زیستگاه‌ها مسدود نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: تامین آب مورد نیاز کشاورزان اعم از زارعان، دامداران و صنعت باتوجه به معیشت و ارتزاق جامعه از این ۲ حوزه اهمیت زیادی دارد که باید آب آن‌ها نیز تامین شود.

پوراحمد گفت: ورودی آب سد‌ها و دبی رودخانه‌ها به علت خشکسالی‌های متعدد کاهش محسوس داشته و باید با رعایت الگوی مصرف، از هدررفت آب جلوگیری به عمل آید.

او گفت: اغلب مردم به بحران کمبود آب و خشکسالی‌ها واقف و مصرف بهینه آب را مد نظر دارند و کاهش آثار معضل کم آبی با همکاری مشترکان اعم از خانگی، اداری، تجاری، روستایی و ... امکان پذیر است.

پوراحمد گفت: شرایط کنونی به خاطر کاهش عدیده نزولات جوی در استان جدی و از دغدغه‌های مهم مسوولان است که همراهی مردم را می‌طلبد.

ایلام اولین استان کم بارش کشور در سال آبی جاری (سال آبی یا زراعی از اول مهر هرسال تا پایان شهریور سال بعد) است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.