افزایش سرعت وزش باد در استان همدان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: سرعت وزش باد در استان همدان افزایش می‌یابد.

سید محسن موسوی گفت: در پی تغییرات آب و هوایی، سرعت وزش باد در استان افزایش می‌یابد که به دنبال آن گرد و خاک و غبار محلی بیشتر نقاط استان را فرا می گیرد.

به گفته او بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد و غبار پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: از بعد از ظهر امروز شاهد افزایش حجم ابرها و ابرناکی بیشتر آسمان استان خواهیم بود.

موسوی گفت:  افزایش رطوبت هوا در ساعات بعدازظهر موجب بارش های پراکنده و قطره ای در برخی از نقاط استان می‌شود.

او گفت: در طول چند روز آینده، الگوی آب و هوای تابستانی در استان حاکم است و گرمای نسبی هوا در بیشتر نقاط استان تداوم دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان  گفت: از امروز سرعت وزش باد در سطح استان همدان کمی افزایش می یابد و موجب ایجاد غبار رقیق محلی در برخی از نقاط می شود.

موسوی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد با ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و بهار و کبودرآهنگ با ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین مناطق استان همدان بودند.

او گفت: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۳۲ و ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.