واکنش آمریکا، کره جنوبی و ژاپن به آزمایش‌های موشکی کره شمالی

منابع خبری از نگرانی واشنگتن، سئول و توکیو درباره آزمایش‌های موشکی اخیر پیونگ یانگ خبر دادند.

کره جنوبی، آمریکا و ژاپن اعلام کردند آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی یک اقدام تحریک آمیز جدی است.

به گزارش الجزیره مقامات این سه کشور بر هدف مشترک خلع سلاح هسته ای کره شمالی تاکید و اعلام کردند که درب گفتگو با کره شمالی هنوز باز است.

واشنگتن و سئول روز گذشته در راستای تهدید کره شمالی، بیست جنگنده را بر فراز دریای غربی کره جنوبی به پرواز درآورده و مشترکا مانور هوایی برگزار کردند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد مانور هوایی مشترک کره جنوبی و آمریکا شامل شانزده هواپیمای کره جنوبی از جمله جنگنده‌های رادارگریز «اف ۳۵-ای» و چهار جنگنده اف-۱۶ آمریکا بوده و هدف آن نمایش توانایی پاسخگویی سریع به اقدامات کره شمالی است.

مانور هوایی دو کشور کره جنوبی و آمریکا یک روز پس از آن انجام گرفت که این دو متحد، در مقابل آزمایش موشکی روز یکشنبه کره شمالی، هشت موشک سطح به سطح به سمت آب‌های شرقی کره جنوبی شلیک کردند.

وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا هم روز گذشته گفت: کره شمالی در صورت انجام آزمایش هسته ای با واکنشی سریع و قاطعانه روبرو خواهد شد.

یکشنبه بود که ارتش کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی دست کم یک موشک بالستیک را در آب‌های ساحل شرقی خود شلیک کرده است. موشک‌های کوتاه برد بالستیک پرتابی کره شمالی احتمالا بزرگترین پرتاب آزمایشی این کشور از نظر تعداد بوده و یک روز بعد از آن صورت گرفت که کره جنوبی و آمریکا به رزمایش مشترک نظامی خود پایان دادند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
امیدوارم کره شمالی سرعقل بیاید باآن موشکهاش بزند اول این خائنای شرق آسیا مثل ژاپن کره جنوبی وبعدا. به قلب واشنگتن وسفره این جنایتکار اززمین جمع کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
کلا آمریکا باید نگران ترامپیسمهایی باشد که باآزادی اسلحه تو آمریکا جون کودکان خودشان را میگیردوبا دخالتهای بی مورد درکشورهای دیگر دست بردارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
آمریکاییها با ژاپن و کره جنوبی نگران کره شمالی هستند، با تایوان نگران چین هستند، با تروئیکا نگران ایران هستند، با آلمان و ناتو نگران روسیه ... تعجبم چرا غمباد نمیگیرند!!
آخرین اخبار