۱۷۷۲ داوطلب از گناوه در کنکور ۱۴۰۱ شرکت می‌کنند

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش کشور و رئیس آموزش و پرورش گناوه گفت: یک هزار و ۷۷۲ داوطلب از این شهرستان در آزمون سراسری ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شرکت می‌کنند.

ضرغام مردانی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری کنکور ۱۴۰۱ در فرمانداری گناوه گفت: اگرچه برگزاری کنکور بر دوش آموزش و پرورش نیست، اما بنا به درخواستی که از این مجموعه داشتند، برحسب وظیفه و تسهیل و کمک به داوطلبان، آن را تقبل کردیم تا به شهر دیگری عزیمت نکنند.

به گفته وی همه ساله آزمون کنکور در دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار می‌شد، اما امسال بر اساس هماهنگی صورت گرفته در یک حوزه امتحانی و مصلای جمعه گناوه پیش بینی شده است.

مردانی می گوید کنکور امسال در روز‌های هشتم، نهم، دهم و یازدهم تیر برگزار خواهد شد که در این شهرستان یک هزار و ۷۷۲ داوطلب در رشته‌های علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان‌های خارجه با هم رقابت خواهند کرد که از این مجموع یک هزار و ۱۸۱ نفر زن و مابقی مرد است.

به گفته رئیس آموزش و پرورش گناوه گروه علوم ریاضی و فنی ۲۲۵ داوطلب دارد که از این مجموع ۱۵۹ نفر مرد و مابقی زن هستند.

وی می گوید در گروه علوم انسانی ۴۱۰ داوطلب شرکت می‌کنند که از این مجموع ۲۹۳ نفر زن و مابقی مرد و زبان‌های خارجه ۲۳۶ نفر هستند که ۱۶۷ نفر آن‌ها زن و ۶۹ نفر مرد است.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش کشور می گوید: گروه علوم تجربی بیشترین داوطلب به تعداد ۶۸۴ نفر دارد که از این تعداد ۴۸۱ نفر زن و ۲۰۳ نفر زن هستند.

وی از دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط خواستار حمایت و پشتیبانی این نمایندگی در برگزاری کنکور امسال شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گناوه گفت: همه وظیفه داریم که با عوامل برگزاری کنکور همکاری و حمایت همه جانبه کنیم.

محمد اسدی می گوید داوطلبانی که در کنکور شرکت می‌کنند فرزندان ما و آینده سازان کشور هستند که می‌طلبد برای تامین امکانات و تجهیزات و فضای مناسب همه همکاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.