نخست‌وزیر هند از رئیسی به سفر به این کشور دعوت کرد

نخست وزیر هند در پاسخ به دعوت رئیس جمهور کشورمان از وی جهت سفر به ایران، ضمن استقبال از این سفر، متقابلا از رئیس جمهور ایران جهت بازدید از هند دعوت کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز، چهارشنبه، با نارندرا مودی نخست وزیر هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به گفت‌وگو‌های انجام شده در سفر جاری خود با مقامات هندی، برهمسویی و هم نظری موجود در گفت‌وگو‌ها تاکید کرده و زمینه‌های مختلف همکاری‌های دو کشور ایران و هند را بر شمرد.

نخست وزیر هند نیز در این دیدار به خاطرات خوب خود در سفر به ایران و ابلاغ سلام‌های گرم خویش به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان اشاره کرد.

آقای نارندرا مودی با توجه به سابقه تاریخی و تمدنی روابط دو کشور گفت: پاندمی کووید موجب کندی در ارتباط دو کشور شد و امید است که با برطرف شدن این مشکل بتوان در همه عرصه‌ها روابط دو کشور را تحرک بخشید.

او با توجه به توافقات موجود میان دو کشور در زمینه همکاری‌های مختلف، آمادگی کشورش برای تحرک بخشیدن به همکاری‌ها به ویژه در رابطه با خطوط مواصلاتی اعلام داشت.

نخست وزیر هند در پاسخ به دعوت رئیس جمهور کشورمان از وی جهت سفر به جمهوری اسلامی ایران، ضمن استقبال از این سفر، متقابلا از رئیس جمهوری اسلامی ایران جهت بازدید از هند دعوت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار