استاندار آذربایجان‌غربی:

برای حضور سرمایه گذاران فرش قرمز پهن کنیم

استاندار آذربایجان غربی گفت: با تعامل و هم افزایی دستگاه‌های متولی، باید برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی فرش قرمز پهن کنیم تا استان به بهشت سرمایه گذاری تبدیل شود.

محمدصادق معتمدیان  در نشست مشترک با فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان شهرستان خوی گفت:متاسفانه به جای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش‌های مختلف استان در سطح کشور و منطقه، فقط ضعف‌ها و کاستی‌ها بزرگنمایی شده است.

او گفت: آذربایجان غربی با این ظرفیت بالای مواهب الهی، معادن، کشاورزی، مرزها، نیروی کار متخصص نباید وضعیت نامناسب کنونی را در شاخص‌های توسعه و نرخ بیکاری و تورم داشته باشد.

معتمدیان می گوید:برای هماهنگی بین دستگاهی جهت تسهیل سرمایه گذاری و رفع موانع تولید در استان در برنامه‌ ویژه یکشنبه‌های تولید تلاش ویژه‌ای صورت می‌گیرد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ذخایر فراوان معدنی طلا، نمک، سیلیس، پتاسیم و فسفات در استان گفت:با سرمایه گذاری و بسترسازی در حوزه معادن، می‌توان استان را به قطب تولید صنایع شیشه و دیگر صنایع معدنی تبدیل کرد.

معتمدیان از ارائه تسهیلات برای تکمیل زنجیره های صنعتی و تولیدی جهت پایان خام فروشی در استان نیز خبر داد و گفت: برنامه ریزی ویژه برای توسعه و ارتقای شهرک های صنعتی و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی آذربایجان غربی انجام شده تا مردم استان از این ظرفیت ها بهره مند شوند.

او گفت:تعیین بسته مشوق سرمایه گذاری در استان جهت شتاب دهی به سرمایه گذاری و جبران عقب افتادگی های آذربایجان غربی ضروری است و تلاش برای فعال سازی واحدهای نیمه فعال و حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی جهت استفاده از تمامی ظرفیت خود، تداوم خواهد داشت.

استاندار آذربایجان غربی می گوید:مکانیزه کردن کشاورزی، مدیریت منابع آبی و استفاده از سیستم های نوین آبیاری در نهضت گلخانه ای به صورت جدی دنبال۷ می شود.

معتمدیان با تاکید بر فعال سازی دیپلماسی منطقه ای و مرزی گفت: با برنامه ریزی دقیق و همدلی مردم، دستگاه‌های حاکمیتی، دولتی و نمایندگان مجلس، می‌توان شاهد رونق حوزه‌های مختلف و توسعه در آذربایجان غربی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.