آغاز عملیات احداث ایستگاه راه آهن چهارمحال و بختیاری در منظریه شهرکرد+تصاویر

همزمان با سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری و با حضور وزیر کشور، عملیات اجرایی ساخت ایستگاه راه‌آهن استان در منطقه منظریه شهرکرد آغاز شد.

کلنگ احداث ایستگاه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری در منطقه منظریه شهرکرد با حضور احمد وحیدی به عنوان نماینده تام الاختیار رئیس جمهور به زمین زده شد.

این ایستگاه در زمینی ۲۱ هکتار طراحی و جانمایی شده است و ساختمان اصلی سه هزار و ۱۰۰ مترمربع و سرجمع ۶ هزار ۵۰۰ متر مربع است.


بیشتر بخوانید


قطعه نخست این محور از ایستگاه مبارکه استان اصفهان تا جاده زرین‌دشت به سفیددشت به طول ۴۱.۸۲ کیلومتر است، قطعه دوم این محور ۱۹.۶۸ کیلومتر طول دارد و از جاده سفیددشت آغاز و تا گردنه زردی‌ها ادامه می‌یابد و قطعه سوم و چهارم این محور نیز که از گردنه زردی‌ها تا شهرکرد ادامه دارد، ۳۰.۵ کیلومتر طول دارد.

همچنین ۱۱ دستگاه پل به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر و ۲ ایستگاه در منطقه سفیددشت و شهرکرد نیز در طول این مسیر قرار دارد و عملیات اجرایی احداث ۲ ایستگاه در سفیددشت و شهرکرد در حال اجراست.

عملیات مطالعات و اجرای این طرح از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و پس از اتمام عملیات زیرسازی آن وارد مرحله ریل‌گذاری می‌شویم.

در قالب این طرح سالانه ۳.۵ میلیون تن بار و ۷۰۰ هزار نفر مسافر جابه‌جا می‌شود که در افق چشم‌انداز این طرح جابجایی مسافر به ۲ میلیون نفر نیز قابلیت افزایش دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار