احتمال رگبار پراکنده باران و مواج شدن دریا

در ساعات صبح پدیده غالب در سواحل و جزایر استان مه صبحگاهی همراه با کاهش میدان دید افقی خواهد بود و در طول روز غبار محلی در استان پیش بینی می‌شود.

 کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت؛آسمان استان صاف تا کمی ابری، در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان رشد ابر پیش بینی می‌شود. احتمال وقوع رگبار پراکنده باران و رعد وبرق در ارتفاعات استان دور از انتظار نخواهد بود.

مجتبی حمزه نژاد گفت؛ با توجه به افزایش باد جنوب شرقی از روز شنبه، در ارتفاعات استان وقوع رگبار باران و رعدوبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد محتمل‌تر خواهد شد؛ لذا توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

او گفت : طی امروز از ساعات بعدازظهر خلیج فارس و به تدریج تنگه هرمز با وزش باد‌های نسبتا شدید شمال غربی، مواج خواهد شد. سرعت باد در جزایر غربی استان از جمله لاوان، کیش، سیری، ابوموسی و فارور به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

حمزه نژاد گفت: همچنین وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی از ساعات صبح شنبه (۲۱ خرداد) در دریای عمان و شرقی تنگه هرمز و از صبح یکشنبه (۲۲ خرداد) در خلیج فارس، سبب مواج شدن دریا خواهد شد؛ بنابراین توصیه می‌شود طی این مدت، شناور‌های سبک و صیادی از تردد خودداری نموده و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.

او گفت : از لحاظ دمایی طی امروز (جمعه) موقتا در اکثر نقاط استان افزایش ۱ تا ۳ درجه‌ای دما مورد انتظار است. از روز شنبه با توجه به افزایش رطوبت نسبی از دمای هوا کاسته خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.