۸ گروه امکان عضویت در بیمه اجتماعی روستایی و عشایر را دارند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان غربی گفت: تعداد گروه‌های دارای امکان عضویت در این صندوق افزایش یافته و هشت گروه در حال حاضر امکان عضویت دارند و می‌توانند از مزایای آن برخوردار شوند.

یونس معزز گفت: از جمله این گروه‌ها می‌توان به روستاییان، عشایر، کشاورزان، رانندگان حمل ونقل مسافر بین شهری، ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت اشاره کرد.

او می گوید: شاغلان حوزه صنایع دستی و هنر‌های سنتی، زنبور داران، بافندگان، کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی هم در زمره گروه‌های هدف این بیمه قرار دارند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، کارگران فصلی و ساختمانی نیز می‌توانند عضو این صندوق شوند.

او گفت: در حال حاضر، بیش از ۱۴۰ هزار نفر در این صندوق عضو هستند و در صورت وجود متقاضی، مدارگ آن‌ها

معزز گفت: علاوه بر عضویت این افراد، هم اکنون بیش از پنج هزار نفر از مزایای مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی کلی و بازماندگی در استان برخوردار شده‌اند.

او در خصوص مزایای عضویت در این صندوق بیمه می گوید: برخورداری از یارانه دولتی با امکان پرداخت ۲ برابر حق بیمه توسط دولت، بازنشستگی، از کار افتادگی کلی، فوت و نقل وانتقال سوابق از جمله این مزایا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.