خطیب موقت نماز جمعه تبریز مطرح کرد؛

اصلاحات اقتصادی نباید به مردم فشار معیشتی وارد کند

خطیب موقت نماز جمعه تبریز گفت: اصلاحات اقتصادی نباید به مردم فشار معیشتی وارد کند و موجب سوء استفاده فرصت طلبان شود.

حجت‌الاسلام عبداللهی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز ضمن قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های دولت، مجلس، قوه قضائیه برای اصلاح اقتصادی کشور گفت: عامه مردم از حیث معیشت تحت فشار قرار گرفته اند و نباید به سوء استفاده‌کنندگان میدان دهیم تا وضعیت را غیرقابل‌تحمل‌تر کنند.

 مردم ایران بزرگوار، نجیب و وفادار هستند و باید شبانه‌روز به این مردم که ولی نعمتان و صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند خدمت کنیم.

وی با اشاره به جنگ اوکراین و روسیه گفت: بهترین تحلیل ممکن از این جنگ توسط رهبر معظم انقلاب انجام شده است و طبق نظر ایشان ما از این جنگ استقبال نمی‌کنیم اما باعث و بانی این جنگ آمریکای جنایتکار است که حیاط‌ خلوت ناتو را به کنار روسیه آورده بود.

 جمهوری اسلامی ایران با حفظ هویت و استقلال و عمل با شعار نه غربی و نه شرقی پیش می‌رود و هیچگاه به هیچ دولت و قدرت وابسته نیست و بر اساس اقتضای خود تصمیم می‌گیرد.

در حال حاضر جامعه فرهیخته روس، ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار مردم ایران را تجلیل می‌کنند چراکه همه دیدند که مردم ایران با وجود فشار‌های تحریم چه مقاومتی کردند و لحظه‌ای از شعار مقاومت خود دست نکشیدند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به ضرورت شناخت شخصیت علمی امام‌خمینی (ره) در کنار شخصیت سیاسی ایشان گفت: بُعد سیاسی امام خمینی (ره) بُعد علمی ایشان را تحت‌الشعاع قرار داده است و ما باید برای شناخت امام‌خمینی (ره) آثار علمی ایشان در موضوعات مختلف را از جمله فقه، قرآن، فلسفه، عرفان و کلام مورد بررسی قرار دهیم و همچنین می‌توانیم شخصیت علمی ایشان را از طریق شاگردان برجسته امام مانند رهبر معظم انقلاب بشناسیم.

رهبر معظم انقلاب همه‌ساله در مراسم گرامیداشت رحلت امام‌خمینی (ره) قسمتی از بعد شخصیتی و مکتب فکری، سیاسی و اجتماعی امام‌خمینی (ره) را تبیین می‌کنند و امسال هم شاهد بودیم که موضوعات مهمی را در این خصوص بیان کردند.

وی در تشریح مهمترین توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در مراسم گرامیداشت رحلت امام‌خمینی (ره) گفت: مهمترین تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت حفظ هویت، اصالت و حقیقت انقلاب اسلامی بود و این‌که نباید اجازه دهیم شخصیت امام‌خمینی (ره) تحریف و تفکر غربی در کشور حاکم شود.

وی با تبریک سالروز میلاد امام هشتم ثامن الائمه امام رضا (علیه السلام) گفت: انسان نمی‌تواند حقیقت کامل شخصیت ائمه را بشناسد و ظرف وجود انسان محدود است، اما به اندازه ظرف وجود خود می‌تواند بهره‌مند شود.

افرادی که مدام به دنبال عیب و ایراد هستند و از فضای مجازی و هر بستر دیگری برای بردن آبرو و یا ضرر رساندن به دیگران استفاده می‌کنند، جزو شرالناس هستند و طبق فرموده امام رضا (ع) انسان عاقل به کسی شر نمی‌رساند و عزت را در سایه دشمن نمی‌پذیرد و از شهرت بیزار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.