وزیر اقتصاد:

گام اول برای تحول اقتصادی کشور، تغییر ذهنیت مدیران است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت:تحریم‌ها باعث شد اقتصاد کشور به اجبار در مسیر تحول گام بردارد.

سید احسان خاندوزی گفت: تحریم‌ها باعث شد اقتصاد کشور به اجبار در مسیر تحول گام بردارد؛ اقتصادی که بخواهد از نظام نفتی تمرکزگرا به سمت اقتصاد نفتی غیرتمرکزگرا حرکت کند و موفق شود، اول باید ذهنیت مدیران آن تغییر کند در واقع مشکل اول کمبود منابع و بودجه نبوده بلکه ذهنیت مدیران است که باید تغییر کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی روز جمعه در شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی با تصمیم همگرایانه ۳ قوه اجرا شد که این اقدام ضروری باید سال‌ها پیش اتفاق می‌افتاد و هرچند این طرح در اجرا نقاط ضعفی دارد اما با همگرایی و همکاری ۳ قوه باید نقاط ضعف آن شناسایی و رفع شود که ما در حال شناسایی این نقاط هستیم.

سیاست‌گذاران شهامت ایستادن در مقابل طرح‌های بدون اولویت را داشته باشند

خاندوزی می گوید:با توجه به پروژه‌های نیمه‌تمام گسترده در کشور و مسائل و مطالبات بسیار زیاد مردم، سیاست‌گذاران باید برای منفعت بلندمدت کشور، شهامت و قدرت ایستادن در مقابل طرح‌های بدون اولویت را داشته باشند.

او گفت:دولت و مجلس باید برای غلبه بر مشکلات، اختیارات مسؤولان استان‌ها را افزایش دهند تا آن‌ها بتوانند برای اجرای طرح‌ها، تصمیمات مهم‌تری در مرکز استان بگیرند و هنر مدیران استانی نیز باید این باشد که با پیگیری جدی از مدیران کشوری، اختیارات بیش‌تری دریافت کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت:در خصوص روش‌های تأمین مالی پروژه‌ها، دولت به تنهایی نمی‌تواند تمام مشکلات واحدهای تولیدی و زیرساخت‌ها را برطرف کند و باید مدیران استانی با روش‌های تأمین مالی، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی، جلب درآمدهای منطقه‌ای و جذاب شدن انجام سرمایه‌گذاری در پروژه‌‌ها، در مسیر حل این مشکلات حرکت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار