کشف ۴۲ قبضه سلاح قاچاق در شهرستان خلخال

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: سال گذشته ۴۲ قبضه سلاح شکاری و جنگی قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شد.

نعمت‌الله جوانمردی در نشستی با امام جمعه خلخال که به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد، گفت: از این تعداد ۲۴ قبضه سلاح شکاری قاچاق شامل سلاح گلوله‌زنی و ساچمه‌زنی، یک قبضه سلاح جنگی و ۱۷ قبضه سلاح شکاری دارای مجوز حمل است که توسط شکارچیان متخلف برای شکار و کشتار غیرمجاز وحوش مورد استفاده قرار گرفته است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال با اشاره به افزایش موارد مربوط به نگهداری، حمل و استفاده از سلاح غیرمجاز در مناطق حفاظت شده، از تهدید جمعیت جانوری این شهرستان و ناشی از فراوانی سلاح غیرمجاز شکاری در منطقه خبر داد و گفت: آمار مربوط به کشف و ضبط سلاح‌های قاچاق شکاری و گلوله‌زنی جنگی خلخال در سال گذشته بیش از ۲ برابر سلاح‌های قاچاق کشف شده در مناطق مختلف استان اردبیل است.

جوانمردی با اشاره به جذب نیروی انسانی در سال جاری و اضافه شدن سه نفر از استخدامی‌ها به محیط‌بانان خلخال اظهارامیدواری کرد تا پایان سال با پیگیری مسئولان حفاظت محیط زیست محیط‌بان جدید جذب اداره محیط زیست خلخال شده و کمبود نیروی انسانی در این اداره برطرف شود.

او می‌گوید: با اختصاص اعتبار لازم از محل اعتبارات پروژه‌های پیشران مورد تاکید استاندار استان اردبیل، محل بازدید حیات وحش در زیستگاه کرنق از طرح‌های مصوب طرح مدیریت منطقه حفاظت شده آق‌داغ اجرایی خواهد شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال همچنین گفت: مطالعات اجرای طرح پارک ملی حیات وحش در منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال تمام شده و در آینده نزدیک با تصویب شورای عالی محیط زیست عملیاتی خواهد شد.

امام جمعه خلخال نیز در این نشست گفت: نتیجه تلاش جمعی و عمومی برای حفظ محیط زیست، پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی و عمل به اعتقادات دینی و باور‌های اخلاقی است.

حجت‌الاسلام کریم اسدی با اشاره به نقش محیط زیست سالم در توسعه صنعت گردشگری گفت: ادامه فعالیت معادن سنگ، شن و ماسه با صدور مجوز‌های بی‌حساب و کتاب از سوی سازمان صمت استان اردبیل بزرگترین معضل و تهدید زیست محیطی این شهرستان است.

او با توصیه مردم به حفظ و حراست از محیط زیست به عنوان یک موهبت الهی و نگهداری درست برای تحویل به آیندگان گفت: در هیچ دینی به اندازه دین اسلام به پرهیز از انجام اقدامات آلوده‌کننده محیط زیست و تلاش برای پاکیزه نگهداشتن آن تاکید نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.