در گفت‌وگو با نویسنده فعال جبهه مقاومت مطرح شد؛

فرمانده مدافع حرمی که نام امام حسین (ع) را برای خود انتخاب کرده بود

شهلا پناهی زندگی نامه شهیدی را نگارش کرده که نام جهادی او حسین قمی بود.

شهلا پناهی، پژوهشگر و نویسنده کتاب زندگی نامه «شهید مرتضی حسین پور»  گفت: شهید حسین پور اسم جهادی حسین قمی را برای خود انتخاب کرده بود. سردار شهید حاج  قاسم سلیمانی هم درباره دلیل انتخاب اسم جهادی حسین قمی گفته بود «به حرمت حضرت معصومه (س) فامیل قمی را برای تبرک جستن به حرم آن حضرت و نام حسین را برای پیروی از امام سوم شیعیان انتخاب کرد».

به گفته پناهی، شهید حسین قمی مصداق این بیت است که آنچه همه خوبان دارند او داشت.

پناهی درباره ویژگی های شخصیتی این شهید می گوید، در تمام مدتی که کار تحقیق و نگارش کتاب این شهید عزیز را انجام می دادم ؛ایمان، اخلاق ، عشق ،پشتکار و نبوغ ایشان را در تمام مسیر زندگی شان می‌دیدم. او در عین تواضع ، ایمان و ادب و شور و شعور جوانی داشت. یک نابغه تمام معنای نظامی که بشدت ولایت مدار بود. بین ساعت ها مصاحبه با خانواده، دوستان و همرزمان این شهید عزیز ندیدم و نشنیدم کسی بگوید که حسین به فکر خودش بود.

این نویسنده در خصوص روند نگارش این کتاب توضیح می دهد همزمان با اعلام خبر شهادت برای شرکت در مراسم تشییع این شهید عزیز به شهرک الماسی رفتم. حضور فرماندهان و سرداران رده بالای سپاه قدس در این مراسم حیرت انگیز بود که واقعا همانند پدری که پسر از دست داده بودند اشک می ریختند. وقتی سوال کردم به من گفتند شهید یازده سال سابقه کار با نیروهای جبهه مقاومت را داشته و زمان شهادت فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون بوده است.

او یادآور شد: به واسطه تجربه کار روی پروژه و کتابهای قبلی خود می دانستم رسیدن به این جایگاه و موقعیت اصلا کار ساده ای نیست و قطعا این شخصیت باید خیلی خاص باشد.

برچسب ها: ادبیات پایداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار