رها کردن یک نوزاد پسر در خیابان شهرستان گراش فارس

معاون اجتماعی بهزیستی فارس گفت: نوزاد چند هفته رها شده پسر، در خیابان شهرستان گراش در حال حاضر در بیمارستان بستری و تحت مراقبت درمانی است.

معصومه فروتن در گفت‌وگو با خبرنگار ما، در خصوص جزئیات رها شدن کودک چندهفته‌ای در شهرستان گراش گفت: این کودک رها شده دارای مشکل عفونت و افت اکسیژن بوده که در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) بیمارستان گراش بستری است.

او گفت: تا زمان تائیده سلامتی این نوزاد توسط پزشکان در بیمارستان تحت مراقبت و بستری است و پس از ترخیص و سلامت این کودک به طور کامل توسط پزشکان در شیرخوارگاه مرکز استان شیراز که متعلق به بهزیستی است، نگهداری و پذیرش می‌شود.  

به گفته معاون اجتماعی بهزیستی فارس، اگر خانواده این نوزاد پیدا شود به خود آن خانواده واگذار و در غیر اینصورت این نوزاد به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی پس از طی مراحل قانونی و در صورت موافقت دادگاه، واگذار می‌شود.

او در ادامه توضیح داد که در کل استان پذیرش نوزاد تنها در یک شیرخوارگاه آن هم به مرکزیت شهرستان شیراز انجام می‌شود و هر کودکی در هر جایی رها یا مورد کودک آزاری قرار گرفته باشد در این مرکز پذیرش می‌شود.

فروتن گفت: از ابتدای امسال تا کنون در سطح استان تعداد ۲۱ نوزاد پذیرش شده داشتیم که تنها ۲ تا ۳ مورد این موارد رها شده بودند و مابقی از طریق بیمارستان به علت اعتیاد مادر و ... بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار