برگزاری جشنواره ورزش‌های شالیزاری در آستانه اشرفیه

در نخستین جشنواره ورزش‌های فوتچل یا فوتبال در شالیزار، والیچل یا والیبال در شالیزار، کشتی چل یا کشتی در شالیزار، لافندچل یا طناب کشی در شالیزار و چلنوردی یا دو در شالیزار به نمایش در آمد.

رئیس اداره ورزش و جوانان آستانه اشرفیه گفت: از سوم خرداد بمناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر مسابقات فوتچل و لافندچل در روستای کینچاه، چلنوردی در روستای دهشال، والیچل در روستای کیسم و کشتی چل در روستای لسکوکلایه برگزارشد و امروز اختتامیه این مسابقات در جشنواره ورزش‌های شالیزاری برگزار شد.

به گفته فاطمه قاسمی، هدف از برگزاری این جشنواره علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی و تجلیل از تلاش‌های شالیکاران معرفی این ورزش‌ها به مردم و ثبت کمیته ورزش‌های شالیزاری کشور در فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری است.

تقویم منظم و سالیانه برای برگزاری این مسابقات، معرفی این ورزش‌ها در سطح ۱۷ استان برنج کار کشور و اضافه کردن بازی‌های قدیمی و محلی شالیزاری از برنامه‌های آینده کمیته ورزش‌های شالیزاری خواهد بود.

در این جشنواره علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و بومی و برپایی نمایشگاه محصولات صنایع دستی، از برگزیدگان مسابقات ورزش‌های شالیزاری هم تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.