مردم قندهار تظاهرات ضد آمریکایی برگزار کردند

مردم قندهار می‌خواهند تا دولت واشنگتن به قربانیان ۲۰ سال جنگ آمریکا در افغانستان غرامت بدهد.  

مردم قندهار در اعتراض به توقیف دارایی‌های افغانستان توسط آمریکا ضمن درخواست برای آزادسازی این پول‌ها، خواستار پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان جنگ شدند.

مردم قندهار در اعتراض به توقیف دارایی‌های افغانستان توسط آمریکا و تأثیر آن بر تشدید بحران انسانی در افغانستان، از آمریکا خواستند تا ذخایر ارزی افغانستان را آزاد کند.

معترضان در شهر قندهار با تأکید اینکه آمریکا باید پاسخگوی تمام آسیب‌هایی باشد که به مردم افغانستان وارد کرده، خواستار پرداخت غرامت توسط واشنگتن به قربانیان ۲۰ سال جنگ آمریکا در افغانستان شدند.

معترضان با ناعادلانه خواندن تصمیم آمریکا برای ادامه توقیف دارایی‌ های افغانستان تأکید کردند که این تصمیم برای مردم افغانستان قابل پذیرش نیست و از آمریکا خواستند تا در این باره تجدیدنظر کند.

این درحالی است که پس از سقوط کابل در سال گذشته، دولت آمریکا تمام دارایی‌ها و ذخایر ارزی افغانستان در این کشور را به بهانه به قدرت رسیدن طالبان توقیف کرد.

همچنین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با صدور یک فرمان اجرایی اعلام کرد که نیمی از دارایی‌های را برای رفع نیازهای انسانی در افغانستان آزاد خواهد کرد اما نیمی دیگر از پول مردم افغانستان به خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر پرداخت خواهد شد.

برچسب ها: طالبان ، آمریکا ، قندهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.