غول ایرانی در سرزمین زیبایی‌ها؛ آفراماکس ۲ وارد می‌شود

نفتکش سفارش سال‌های گذشته ونزوئلا به ایران بالاخره در سفر مادورو رئیس جمهور این کشور به تهران تحویل ونزوئلا، «سرزمین زیبایی» شد.

کشتی  آفراماکس ۲، چهارشنبه هجدهم خرداد با حضور ویدئو کنفرانسی سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه و سردار هوش‌السادات فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)، به منظور انجام آزمایش‌های دریایی عازم آب‌های نیلگون خلیج فارس شد تا پس از انجام آزمون‌های مختلف به عنوان دومین کشتی افراماکس تولید داخل عملیاتی و تحویل مشتری خارجی شود.

این نفتکش ساخت شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) که به سفارش ونزوئلا ساخته شده و دومین نفتکش ساخت این شرکت است، روز شنبه با حضور حجت‌الاسلام رئیسی و نیکلاس مادورو روسای جمهور ایران و ونزوئلا تحویل شرکت نفت این کشور شد.

آفراماکس //// وایستا(:

آفراماکس //// وایستا(:

آئین تحویل دومین کشتی نفتکش ساخت ایران ( آفراماکس ۲) به ونزوئلا با حضور روسای جمهور ایران و ونزوئلا

شناوری که در طول مدت دوسال ساخته شده، توان انتقال ۱۱۳ هزار تن نفت خام معادل ۸۰۰ هزار بشکه نفت را دارد و غول آهنینی است که حالا در دل آب‌های آزاد نشانی از تخصص جوانان ایرانی در سطح استاندارد‌های جهانی است.

بخش های‌ مختلف کشتی آفراماکس ۲ ساخته شده به دست مهندسان ایرانی

داریوش زارعی، مدیرعامل منطقه جنوب شرکت صدرا می‌گوید «دومین فروند از نفتکش‌های ساخت شرکت صدرا است که برای کارفرمای خارجی در کلاس آفرامکس ساخته شده و دارای استاندارد‌های بروز و کیفیت بسیار بالایی است.»

آفراماکس //// وایستا(:

نفتکش اقیانوس پیما آفراماکس ۲ درحال به آب اندازی برای انجام آزمایش‌های دریایی

آفراماکس //// وایستا(:

نفتکش آفراماکس ۲ در سواحل نیلگون خلیج فارس - بوشهر

این کشتی به طول ۲۵۰ متر، عرض ۴۴ متر، ارتفاع ساختمانی ۲۱ متر، با وزن بدنه فولادی ۱۷.۵۰۰ تن، وزن بدنه فولادی و تجهیزات ۲۱.۵۰۰ تن با قدرت موتور ۲۱۰۰۰ اسب بخار ساخته شده و دارای سه دیزل ژنراتور با ظرفیت تولید برق هرکدام ۹۰۰ کیلووات برق، ۳۶ خدمه شامل کاپیتان، افسران کشتی، تکنسین‌ها و ملوان‌های خود، قابلیت حرکت با سرعت ۱۵ گره دریایی(هر گره برابر ۱۸۵۲ متر در ساعت) در اقیانوس‌هاست.

شناورهای کلاس آفراماکس گونه‌ای از کشتی‌های نفت کش با ظرفیت بین ۸۰/۰۰۰ تا ۱۱۹/۰۰۰ تن و پهنای ۳۲٫۳۱ متر است و به طور کلی شناور ویژه‌ای است که برای حمل مقادیر بالای نفت طراحی شده‌است.

غول ایرانی در سرزمین زیبایی‌ها؛ آفراماکس ۲ وارد می‌شود

 ابعاد نفتکش‌های کلاس آفراماکس ( دومی از بالا) در مقابل نفتکش های دیگر 

این کشتی‌ها به سبب اندازه متوسط و مناسبشان در بیشتر جا‌های دنیا به عنوان نفت کش استفاده می‌شوند، چون اندازه مناسب آن‌ها امکان جا به جایی و وارد شدن این کشتی‌ها از آب راه‌های تنگ و همچنین پهلو گیری آن‌ها در بنادر کوچک را فراهم می‌سازد.

از آفراماکس‌ها برای جابه جایی نفت درفواصل کوتاه و متوسط استفاده می‌شود و کلمه آفراماکس نیز سر واژه عبارت (Average Freight Rate Assessment tanker rate system) است.

آفراماکس //// وایستا(:

خدمه نفتکش آفراماکس ۲ شامل کاپیتان، افسران کشتی، تکنیسین‌ها و ملوان‌های آن

 سال ۱۳۸۶ و در زمان دولت نهم قراردادی میان ایران و ونزوئلا برای ساخت چهار فروند نفتکش با ظرفیت ۹۴ هزار تن منعقد شد که طرف ونزوئلایی در ادامه خواستار افزایش ظرفیت حمل نفتکش‌ها به ظرفیت ۱۱۳ هزار تن شد و در نتیجه آن اندازه‌ها و ابعاد نفتکش نیز دچار تغییر و دگرگونی گردید.

پس از آن  اسفند ۱۳۸۷ طرح نهایی ساخت چهار فروند نفتکش افراماکس آماده شد تا ساخت اولین فروند از نفتکش‌های افراماکس در ۲۵ شهریور ۱۳۸۸ آغاز شود؛ آغازی که امروز به آفراماکس ۲ رسیده و قرار نیست متوقف شود.

شرکت صدرا می‌گوید که پول نفتکش غول پیکر ایرانی فروخته شده به ونزوئلا وصول شده است

مدیرعامل شرکت صدرا با حضور در سانه ملی گفت که مبلغ قرارداد ساخت و تحویل شناور‌های آفراماکس ۱ و ۲، هرکدام ۶۰ میلیون یورو بوده و وصول شده؛ همچنین ساخت شناور‌های آفراماکس ۳ و ۴ نیز آغاز شده که از امروز تکمیل آن شدت بیشتری می‌گیرد و پیش بینی می‌شود آفراماکس ۳ تا پایان سال بعد برای انجام تست‌های دریایی راهی آب‌های آزاد شود.

به گفته علی زارعی، دو قرارداد دیگر هم به امضا خواهد رسید که با امضای این قرارداد‌ها در مجموع ۶ کشتی از سوی شرکت صدرا ساخته خواهد شد.

آیا ایران به ونزوئلا کمک بلاعوض کرده است؟

بنا به آنچه رئیس جمهور کشورمان در در آئین امضای سند تحویل دومین نفتکش سفارشی ونزوئلا خبر داد، قرار است دو فروند کشتی گفته شده نیز به زودی آماده تحویل به ونزوئلا می‌شوند.

اما همانطور که گفته شد، شرکت سازنده این شناور‌های اقیانوس پیمای کلاس آفروکس، شرکت صنعتی دریایی ایران (صــدرا) زیرمجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) است که با هدف ساخت و تعمیر کشتی در سال ۱۳۴۷ در بوشهر با تعمیر و ساخت انواع شناور‌های دریایی فعالیت خود را آغاز نمود و در سال‌های پس از انقلاب بنابر نیاز روزافزون و تقاضای حاکم در بازار خلیج فارس و دریای خزر فعالیت خود را در صنایع فراساحل گسترش داد.

آفراماکس //// وایستا(:

کارخانه کشتی سازی جزیره صنعتی صدرا (جزیره صنعتی کوچک در شرق شهر بوشهر واقع در خلیج فارس) 

این شرکت درحال حاضر مجهز به جامع‌ترین و کامل‌ترین امکانات جهت طراحی، مهندسی، ساخت، حمل و نصب انواع سازه‌ها و شناور‌ها و  دارای کارخانه‌ها و تجهیزات دریایی در بوشهر و مازندران است که خدمات لازم و وسیعی را در خلیج فارس و دریای خزر تامین می‌نمایند.

آفراماکس //// وایستا(:

کارخانه کشتی سازی بوشهر شرکت صدرا با مساحتی حدود ۱۶۶۰۰۰ مترمربع 

ساخت و تعمیر انواع کشتی‌ها شامل کانتینربر، نفت کش، یدک کش، لوله گذار، ساخت سکو‌های حفاری دریایی (نیمه شناور و خود بالابر)،  ساخت و نصب انواع سکو‌های ثابت دریایی نفت و گاز (فرآورش، سرچاهی، زیست و …)،  لوله گذاری و کابل گذاری در دریا، احداث تاسیسات فرآورشی و پالایشگاهی نفت، گاز و پتروشیمی، احداث خطوط لوله نفت و گاز در خشکی، اجرای طرح‌های زیربنایی عظیم، اجرای سازه‌های فولادی مقیاس بزرگ، احداث بندر و پایانه بارگیری فرآورده‌های نفتی، خدمات طراحی و مهندسی بابت کلیه فعالیت‌های فوق از دیگر فعالیت‌های مهم این شرکت ایرانی است.

شرکت صدرا در جهت ارتقای سطح تکنولوژی با رعایت استاندارد‌های بین المللی، در سال ۱۳۷۶ موفق به اخذ گواهیـنامه ایزو ۹۰۰۱ در زمینه‌های طـراحی، سـاخت و نصب تاسیسات فـرا ساحلی نـفت و گـاز، کشتی سازی، ساخت پایانه‌های نفتی، بندرگاه ها، حفاظت ساحلی و پل گردیده، و متعاقب آن گواهینامه‌های بین المللی ISO ۹۰۰۱: ۲۰۰۸، ISO ۱۴۰۰۱: ۲۰۰۴ و OHSAS ۱۸۰۰۱: ۲۰۰۷ را اخذ نموده است.

آفراماکس ۲؛ غول ایرانی در سرزمین زیبایی‌ها

نمای کارخانه فراساحل جزیره صنعتی شرکت صدرا

واحد‌های مهندسی صدرا مستقر در دفتر مرکزی، کارخانه‌های بوشهر و کارخانه دریای خزر برای ارائه خدمات مهندسی در زمینه طراحی پایه، مقدماتی و تفصیلی و همچنین خدمات مهندسی ساخت برای انواع کشتی ها، تاسیسات فـراساحلی نفت و گاز، بنـدرسازی و پروژه‌های زیربنایی سازماندهی شده اند و به سیستم‌های مدرن سخت افزاری و نرم افزاری مجهز هستند.

فروردین ۹۱ بود که وزارت خزانه داری آمریکا، دو شرکت ایرانی یکی همین شرکت صدرا متعلق به قرارگاه خاتم الانبیاء و دیگری شرکت فن آوری آب‌های عمیق (پی جی اس) وابسته به شرکت صدرا را به فهرست تحریم‌ها افزود؛ تحریم‌هایی که سال‌های بعد مثل سال ۹۶ نیز تشدید شد.

طبق این تحریم‌ها کلیه دارایی‌های این افراد و شرکت‌ها در قلمرو آمریکا مسدود می‌شود و هرگونه همکاری شرکت‌های خارجی با این افراد و شرکت‌ها باعث خواهد شد تا این شرکت‌های خارجی از ارتباط با بازار تجاری و مالی آمریکا محروم بشوند.

آفراماکس ۲؛ غول ایرانی در سرزمین زیبایی‌ها

شرکت صدرا اعلام کرده که تا سال ۱۴۱۰ جزء سه شرکت پیشرو در حیطه کاری خود در غرب آسیا خواهد شد

به گفته رئیس جمهور کشورمان در شرایطی که دشمنان ایران و ونزوئلا تلاش می‌کنند با اعمال محدودیت‌های بسیار و تحریم‌های ظالمانه سد راه پیشرفت ملت‌های آزاد ایران و ونزوئلا شوند، تحویل نفتکش ۱۱۳ هزار تنی ساخته شده از سوی مهندسان و صنایع کشتی‌سازی ایران به ونزوئلا، نمونه‌ای از ظرفیت‌ها و توانمندی بالای ایران در صدور خدمات فنی و مهندسی به جهان است.

در واقع این توانمندی متخصصین ایرانی است که باعث شده علاوه بر ایجاد اشتغال برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۵۰۰ نفر به طور غیر مستقیم در داخل ایران، روابط دو کشور  را نیز بیش از پیش گسترده‌تر کند و گشاینده مسیری باشد تا  همکاری‌های تهران-کاراکاس در ابعادی دیگر مثل همکاری‌های دفاعی تقویت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
خدا قوت کارتون عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۲۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
عزیزان اصولگرا طوری از روحانی بد میگن انگار طرف رییس جمهور آمریکا بوده.من از کاراش دفاع نمیکنما منم ازش ناراضی ام مگه چه گلی به سرمون زد ‌ولی اونم رییس جمهور همین کشور بوده و توسط تمام نهادها تایید شده ولی نمیدونم چرا شما سرکوفتشو به مردم میزنین؟!! اگرم تعدادی از مردم به اون رای دادن لااقل از نظرشون مورد بهتری نبوده وگرنه فکر میکنید مردم از قبل عاشق چشم و ابروش بودن؟چرا خودتونو زه اون راه میزنید مگه پیش خودتون انصاف ندارید؟حالا هم برعکس جوری عاشق رییسی شدید که انگار تمام فقرا ثروتمند شدن،آدما دیگه سطل آشغالها رو زیر و رو نمیکنن یا مشکلات مردم حل شده.اگر بهتر بود که خب نتیجش تو مردم مشخص بود و احتیاجی به دفاع شما یا حمله نبود اصلا.مگر اینکه این چیزایی که گفتم اصلا براتون اهمیتی نداره و چیزای دیگه براتون مهمه که در اون صورت باید بگم انصافا راه و هدف و انتظار اصلی از مسئولان رو گم کردید و مثل طرفدارای فوتبال افراطی و بی منطق شدید و تعصب نمیذاره چیزای دیگه رو ببینید.در مورد روحانی هم سادست قبل از رییس جمهوری شغلشون و مسئولیتشون چی بوده؟اصلاح طلب بوده؟نبوده.برای من مهم نیست اسم و لقبش چی بوده اینو میگم چون شما طرفدار تیم دیگه هستید و هرچیزی که اسم تیم مقابل روش باشه خود به خود ازش متنفرید ولی آیا واقعا اصلا اون طرفی بوده؟خیلی چیزا تو سیاست طاهر قضیه هست و خیلی چیزا که میگن نمایشه سیاسته بازیه ولی اونی که بازی نیست رفاه زندگیه مردمه آرامش و خوشحالیشونه راحتی و آسایش بچشونه یا آسایش پدر مادرشون که ظاهرا فعلا نه برای شما نه برای بقیه اهمیتی نداره.اینوری یا اونوری مهم اینه وقتی رفت رفاه کمتر شده بود سختی های زندگی بیشتر.پس انقدر سر برچسب ها با مردم نجنگید یا چون اسم یکی اصولگرا بود بی دلیل ازش دفاع نکنید.با بقیه نجنگید با مشکلات و سختی های زندگیه ایرانیها بجنگید.شما که عاشق ایرانید.در مورد پیشرفت هم هر ایرانی ای به هر موفقیتی افتخار میکنه لذت میبره و خوشحال میشه ولی واقعیشو.پیشرفتی که نتیجه ای تو زندگیه مردم داشته باشه.مگه از مردم مهمتر داریم؟؟؟مگه شما و خانوادت مردم نیستین؟مخالفا دشمن که نیستن ولی پیشرفت واقعیشو.برای اینکه کشوری بتونه همچین ابرکشتی ای بسازه باید دهها و دهها صنعت دیگش هم تو جهان سرآمد باشن ولی وقتی میبینی و میدونی اینجوری نیست و چه چیزهای ساده و مسخره ای رو نمیتونیم بسازیم با هزاران مثال،که چقدر غصشو میخوریم دیگه چراباید از این چیزای نمایشی که گولمون میزنه و اتفاقا بجای تلاش برای پیشرفت و قوی شدن واقعی باعث پسرفتمون میشه چرا دفاع میکنید.ما هم مردم این کشوریم و از خدامونه پیشرفت کنیم ولی تظاهر به پیشرفت و عادی شدن این دروغا و حرکتا مثل کرونایاب و...باعث عادی شدن چیزای بدی میشه و هرروز ضعیفتر میشیم و هیچ دلسوز واقعی ای اینو نمیخاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
این کشتی توسط شرکت( KSOE) کره جنوبی که از زیر مجموعه های صنایع سنگین هیوندای کره جنوبی می باشد ساخته شد و در اختیار شرکت فراساحل ایران جهت نصب تجهیزات آنهم زیر نظر مستقیم خود کره ای ها قرار گرفت و صد در صد آن غیر بومی است .
Iran (Islamic Republic of)
Mr.x
۱۸:۳۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
ماشالله چقدر افراد متخصص داریم از همه جا نظر میدن . داداش چرا مث اون ور ابیا چش دیدن اینکه ببینی یه چیزی خودمون ساختیم نداری ؟ چرت میگی کار خارجی هاست ما بلد نیستیم

دلیل نمیشه بعضیا تو صعنت خودرو سازی ر....ن پس کلا همه صنایع افتضاحن ، نخیر ما خودرو طوفان و یوز تنها ساختیم پهپاد تنها ساختیم اژدر تنها ساختیم توی نانو ۵ دنیاییم ( البته بعضی که کلا چیز تشریف دارن میگن اینا کار روسیه و چینه که کلا ولشون کنیم به امون خدا )

انشالله هرچه سریع تر یا واکسن خودتحقیری بیاد یا این افراد مازوخیسمی ( خودتحقیری زیر مجموعه مازوخیسم و خود ازاری هست میتونین برین ببینین ) به تیمارستان منتقل بشن
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۰۰:۴۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
دانشمند منبع اطلاعاتت چی هست؟!!! یکم قبل حرفت فکر می کردی من مجبور نبودم نشان بدم دروغ شما تا کجاست این حق الناس سعی کن حداقل فکر کن حرف بزن سئوال دارم از شما کره ای که پول نفت ایران رو با دستور اربابش بلوکه کرده تمام کالاهای بدردنخور از لحاظ علمی که فقط منتاژ شده بود در ایران رو برداشت برد به بهونه تحریم چطوری شما ادعا می کنی برای یک متحد ایران که با آمریکا سر شاخ شده تحت تحریم شدید مثل ایران هست کمک کرده هم اون تحریم براش خنثی بشه هم ایران عزت پیدا کنه و در تحریم بتونه تولید ثروت کنه حالت خوبه شما؟ اونم تو این موقع که در بدترین شرایط و تو اوج تنش با آمریکا و نوچه هاش هستیم هر چی دستشون اومده حتی بازی کامپیوتری آنلاین رو تحریم کردن اون وقت این غول آهنی که عزت شده رو ساختن؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! واقعا جلل عجایب هالیوود هم این براش قفله خدایی جدا شما درمان نیاز داری اگه از قصد و غرض نبود حرفت اگر هم بود سعی کن دروغ به این حد ضایع رو نگو زشته مردم هویج نیستن عقل دارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
خدا قوت
دستشون درد نکنه ، مهندسا و جوونای ما از پس مسائل دشوار و پیچیده هم برمیان .‌ ان شاالله که در همه زمینه ها همیمطور جهادی کار رو دست بگیرن و درخشان باشن .
Iran (Islamic Republic of)
تیک تاک
۱۵:۱۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
کل قطعات ماشیناتون چینه اونوقت اومدین کشتی میسازین
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۰۰:۵۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
ببین داداش من نمی گم خودت جواب بده آیا کشوری هست به ایران تجهیزات نظامی بفروشه اونم موشک و پهپاد که جز برگ برنده و معماری فناوری برتر یا به اصطلاح high-tech خدای نگو چین و روسیه که روسیه رو سر قرارداد تحویل s300 از رده خارج شده که اون موقع خودش چند سالی بود s400 داشت انقدر به بهونه تحریم نداد تا باور 373 رو ساختیم اونم از ناچاری که ایران باهاش بد نشه اومد در اقدامی موذیانه تحویل داد بعد چند سال حتی درگیری و شکایت ایران به دادگاه بین المللی ،چین هم یک سر سفر برو به مردم عادی ایران تو بانک هاش خدمات نمی دن به بهانه تحریم چه برسه نظامی اونم این رده و این رو بهت بگم این همه کشور اگه چین و روسیه می یان سمت ایران چون یک قدرتی داریم والا این همه کشور تو آفریقا با ثروت طلا و الماس کدوم از این دو کشور می رن باهاش همکاری کنن به عنوان همپیمان چون فرق ما همون قدرت ساخت خودمون هست خلاصه گفتم برسیم به اینجا چطوری این دو قدرت لبه تکنولوژی نظامی رو داریم تو تحریمی که به گفته خودشون از اول تاریخ بشر بی سابقه هست اونم تاکید می کنم بازم نظامی این کشتی هم مثل همونه اگه بدونی نفتکش تو این سطح چه دانشی می خواد و چقدر عزت داره و برگ برنده هست برای اون کشور می گرفتی هیچ کشوری برای ایران این کار رو نمی کنه ولی گله شما درسته و بحق چرا تو کشور شاهد این همه تفاوت هستیم در دو بخش صنعتی تازه اون سطحش پایین تر هست به مراتب از این اینش عجیبه قبول دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
تبریک
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
شما که بلدین نفتکش بسازین چرا ایربگ اتوموبیل هاتون باز نمیشه مطمئن هستم اینم روسیه ساخته
Iran (Islamic Republic of)
کارمند ساده
۱۲:۴۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
خوب اول تبریک و بعد این آمار ها و این اختراعات و راه رفتن برروی لبه دانش و کسب ثروت برای جمهور ملت ایران ؛ پولش را کی دیده است امسال با تورم نزدیک به 60 درصد سبد خانواده عوام نه خواص شامل خرید کالاهای اساسی و مسکن و درمان و... است با افزایش 10 درصد حقوق مزایا برخورد می کنیم که خود خلاف قانون است یعنی چه؟ سوال این است خبرهای خوش مثل آمار فولادی ها و پتروشیمی ها که بالا است ؛ باید یک جا دیده شود یا نه ؟ آیا 1-صنتعت خودرو و 2-صنعت مسکن 3-صنعت لوازم خانگی و... که از فولادی ها و پتروشیمی ها استفاده می کنند ارزان شده و پراید و مسکن و لوازم خانگی را ارزان می خریم؟این که گمرک و محصولات انبار شده آن مثل لب تاپ و گوشی های هوشمند راکیلویی می فروختند و حالا جلویش را گرفته اند موجب ارزانی شده است ؟ جمهور ملت ایران مخصوصا طبقه متوسط که شامل کارمندان و کارگران ساده و کسبه و کشاورزان خرد است کی ارزانی را می بیننند؟ آیا بعد از نزدیک به 50 سال از انقلاب اسلامی ایران چیزی می شود که سیاست ماکیاولی جایش را به سیاست اسلامی که اصلش بر صداقت و راستگی است بگذارد؛ می بینید؛ یعنی اینکه صبح جمعه بلند شوند ببینند که بنزین گران شده نشانه چه اعتمادی است پس تو خود بخوان حدیث مفصل از ارز جهانگیری 4200 تومانی که برادرش را به قاچاقچی بین المللی ارز تبدیل کرد....
Iran (Islamic Republic of)
متین نریمان
۱۲:۲۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
من باورم نمیشه ایرانیا این کشتی رو ساخته باشن. جالبه با 60 میلیون یورو خیلی قیمت مناسبی تموم شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
دشمن در هرحال دشمن است.اعتراض کننده هم می‌خواد پول مفت گیرِش بیاد.ولی واقعا دست‌تان درد نکند چون پرچم ایران و زدین روش بنده حال می‌کنم و می‌دانم چندین نفر اشتغالزایی شده ازاین فروش نان حلال بردند درود بر دلاورمردان کشتی ساز ایران همیشه سربلندمان کرده اید
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۱:۳۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
خدا قوت ، مهندسان و متخصصان ایرانی میتوانند بهترینها را بسازند. باعث افتخار ایران هستید . به شما میبالیم .
-
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
اگه مرد هستین بیایین تو صنعت خودروسازی تا از این بلاتکلیفی یه سرو سامانی بگریم
Iran (Islamic Republic of)
آزاد
۱۷:۳۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
چرا نمی فهمی این کشتی ها را قرار گاه خاتم سپاه و نیروهای مسلح می سازد خودرو سازی دست دولتی ها است نه نظامی ها
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۷:۰۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
نان اینا در نغهمیدنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
فروش این نفتکش‌ها چه سودی برای ملت داره،هر روز میشنویم اینو فروختیم اونو فروختیم صادرات بالا رفته،پس چرا ما جز گرونی و تورم چیزی از این صادرات حس نمی‌کنیم.به داد ملت برسید که آفروماکس آبه
Iran (Islamic Republic of)
هما
۱۱:۰۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
ما توانستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
چه خبر از انفجار مخزن امونیاک و زخمی شدن پرسنل کارخانه
Italy
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
شرکتی که هیچ ارزشی برای سهامدارانش قائل نیست و آنها را دچار زیان هشتاد درصدی کرده . شرکتی که هر چقدر پروژه بیشتر میگیرد به سهامدارانش بیشتر ضرر میزند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
این خبر باعث خوشحالیست و تبریک به مجموعه صدرا که گامهای بزرگی برداشتند،بهتر است باجدیتی که دنبال میشود زمان ساخت شناورها تا حد امکان کوتاه تر گشته زیرا بازار امروز خیلی دستخوش تغییرات است وهمینطور بادر نظر گرفتن اوضاع بازار اجاره کشتی ها اعم از تانکر وباری از اخرین تکنولوژی روز استفاده گردد تا خریداران راغب به دادن سفارش گردند زیرا ساخت کشتی امروزه رقابتی زیادی دارد و ان سازنده ای موفق است که کشتی ساخته شده اش مصرف کمتر وکارایی بیشتر داشته باشد وبتواند در بازار متلاطم امروز سوددهی برای مالکش داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
بهرامی
۱۰:۰۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
بچه ها متشکریم...

Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
80 درصد ریزش سهام
از جیب سهام دار ساخته شده
Iran (Islamic Republic of)
A
۰۹:۳۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
اونا کشتی نمیسازن.کشتز هاز خودمون رو رنگ میکنتد و دارن به اسم ساخت میفروشن
دارن ته دیگ رو حمع میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
تو که یه چوب یک متر در یک متر هم نمیتونی بسازی چی میای اینجا چرت میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
پاسخ به 11:29
دوست عزیز نکنه تو مخترع عستی که اومدی کامنت گذاشتی؟ لااقل این دوست ما واقعیت را بیان کرد ولی امثال شماها شوسیو گوسیو هستید هرچی بالای منبر تو مخ شماها خواندن بی چونو چرا باور دارید
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۷:۰۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
پیرپاتالای تیراناساروس خوب همو پشتیبانی می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
اگه این شرکت دریایی صدرا واقعا خودش کشتی میسازه چرا من که سهام دار این شرکتم باید با ۸۰ درصد ضرر سرمایم به باد فنا بره؟
مگه ۱۲۰ میلیون دلار کشتی نساخته؟ چرا تو این دو سه روزم حتی سهامش تکون نخورده؟ این پولا کجا میره؟ چرا کسی نظارت نمیکنه؟
باشگاه خبرنگاران جوان چرا شما یه گزارش سهام این شرکت تهیه نمیکنید؟ این که دیگه یه شرکت سودده هست چرا باید این وضعش باشه
Iran (Islamic Republic of)
علی بابا
۱۶:۳۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
اگر خرید سهام بلد نیستی و تو قله می خری و تو کف میفروشی تقصیر خودته نه کس دیگه بورو اموزش ببین بعد اقدام به سرمایه کذاری کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
من باور نمی کنم !!چون ۲۱ سال خودرو سازی بودم و چیزی از صنعت ندیدم کشوری بتونی کشتی بسازی باید در بازار خودرو و تنوع روز در سطح یک دنیا باشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۱۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
چه ربطی داره....هرچیزی که مستقیم زیر نظر رهبری و سپاه بوده پیشرفت توش بوده.دوسال پیش سپاه میخواست وارد خودرو سازی بشه اجازه ندادن یعنی الان وضعیت این نبود
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۷:۰۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
والا خلقیا دو سه سال بیشتر نیس رفتن کمپ آلبانی، چجور 21 سال تو خودرو سازی بودی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
زنده باد ایران و ایرانی.خسته نباشید.خداقوت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
دمشون گرم، خااااک بر سر ایران خودرو سایپا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
خواهشا بی اصولها وکذابین این را بنام رئیسی تمام نکنند میدانید چرا؟ چون درزمان روحانی قرارداد بسته شد وحدود4سال 3ماه ساختش طول کشید رئیسی هنوز مجل کارش را با نشان میره چه برسه به ساخت کشتی خخخخ اگر این ابلهان اصوبگرایان هستند میگویند ما درزمان 9ماه با کارجهادی وانقلابی این کشتی را ساختیم
Germany
رضا
۱۰:۰۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
شما که با انصاف تشریف دارین میشه بگید سال 86 روحانی کجا تشریف داشتن .احتمالا جمعه بوده و .......
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۰:۲۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
شما یکبار گزارش بالا رو به دقت بخون به بگو روحانی چنین و چنان
ضمنا با همه مشکلات کارنامه 9 ماهه رییسی به کارنامه 8 ساله روحانی که همش مذاکره بود میارزه
شب خوش عمو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
ابله تویی که هنوز نفهمیدی اون روباه خاکستری چه خیانتهایی به کشور کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
ابله خودتی لیبرال وطن فروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
رئیسی ندونم کاری کرد به خصوص در خصوص یارانه و تورم بعدش که هدف خوبی بود اما نظارت ها کافی نبود اما اصلا هرگز با روحانی به درد نخور مقایسه نکنید مزخرف ترین فردی که من یکی آبدارچی شرکتم هم نمی ذارمش این الدنگ روحانی و دارو دسته بی سوادهوچی گرشو
آقای رئیسی تورم رو جمع کن لطفا من یکی دیگه پشت شما نیستم خیلی وقته شدم منتقد چرا که همه شدن ماله کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
پاسخ به همه کسانیکه منتقد کامنت بودن
اولا ابلهه شماها هستید که فکر میکنید این کشتی را یاران رئیسی وبادستور رئیسی ساخته شده است وقتی عقل ومنطق نداشته باشید همینجور میشود ظالمان برما سوار میشوند ومیرانند دوستان عزیز رئیسی مردادماه پاستوررا تحویل گرفت یعنی یک کشتی اگر همان روز منصوبش شروع بکارکرده باشه الان درعرض این 9ماه واقعا میتوانست کشتی بسازد؟ شما بروید برنامه جامع دولت روحانی مخصوصا دوره دوم سال دوم را بخوانید همین کشتی دربرنامه بوده ومصوب شده است که درسال 1401تحویل ونزوئلا بدهندلطفا عقل ندارید منطق ندارید حداقل توهین نکنید یعنی ادب هم ندارید ؟ باید به حال شماها گریست تا شماها هستید کشورپسرفت میکند پیشرفت نمیکند کرورکرور بیت المال را دارن هاپولی میکنند هنوز شماها درجهالت محض بسر میبریدیعنی اینقدر شعور ودرک ندارید بگویید نظام اسلامی حق ما کو ایااین حق ملت هست؟
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۰۱:۲۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
اولا آقا پسر ما تو دوره روحانی پیشرفت تو نظامی هم زیاد داشتیم از اون بر صبح تا شب اون دولت نحس نهان و آشکار به صراحت می گفت دنبال برجام موشکی و منطقه ای هست اون پیشرفت ها هم کار دولت روحانی بود؟!!! وزیرش می یاد می گه ما جز آبگوشت بز باش نمی تونیم تولید کنیم با اون تفکرات و افتضاح قطعی های برق که از کمبود گسترش نیروگاه گازی به بهانه معاهده داغون پاریس که یک خیانت بود و کمبود بنزین که اگر نبود درایت سپاه در افتتاح به زور در برابر همون دولت سر به گوش دشمن و مخالف خودکفایی بنزین در مجتمعی به نام پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس که اگر نبود ایران تا مرز تجزیه می رفت اینم کار دولت روحانی بود؟!!!! با اون هم مخالفتی که دیگه همین چند سال قبل بود درسته حافظه مردم ما بد کوتاه مدت هست ولی نه دیگه انقدر :))))) خوب حالا شازده این همه کار مهم انجام شد در دولتی که می گفت خودکفایی بی معنی و مزخرف هست حتی در امنیتی ترین قسمت یعنی امنیت غذایی و گندم به صراحت الان می یای اون دولت رو ربط می دی به همچین کار بزرگی؟!! بله کار دولت رئیسی نیست در اصل کار سپاه هست و شرکت های دانش بنیان اما این دولت کار زمین مونده از خباثت در دولت قبل که همچی رو به هوای رفع تحریم و برجام رها کرده بود و عملا بودجه صنعت تولیدی رو به هزار بهانه نمی داد اما این دولت جدید اونا رو برداشت و به این کار زمین مونده سرعت داد ولی دیگه خواهشا دستاورد نهاد انقلابی مثل سپاه و زحمت سرعت این پروژه که گردن دولت جدید بوده رو پا دولتی نزن که ایرانی رو در حد فقط تولید آبگوشت بزباش می دید آره:))))))
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۳۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
ی عادت بدی دارن دوستان،هرکس انتقاد میکنه یا واقعیت رو میگه بهش حمله میکنن و برچسب دشمن و ...میزنن.این چیزا دیگه تکراری و نخ نما شده وگرنه اگه نگیم ۸۰درصد مگه میشه اصلا شما بگو ۳۰درصد مردم عامل دشمن باشن؟؟؟مگه شماها اینهمه فقر و مشکلات و سیر شدن از زندگی رو نمیبینید؟اون پدر مادری که بچشون جلو چشمشون فقط یک شب گرسنه بخوابه و جوابی نداشته باشن به بچه ای که غذا میخاد بدن دیگه تمام دنیام در مقابلش برای منم ارزشی نداره چه برسه اون پدر مادر.فقط یکساعت از عمرتونو وقت بذارید کنار ی سطل آشغال بشمرید ببینید چند نفر میان توشو میگردن جیگرت میسوزه اگرم نسوخت بدون انقدر از این چیزا دیدی که دیگه به چشمت نمیاد و اون دیگه اوج بدبختیه.به خود خدا قسم به زمین و زمانش که هیچ چیزی ارزش اینا رو نداره.همین جنگ بین مردم و برچسب زدنا و توهینا،همین مهاجرت اینهمه آدم چجوری میشه بهت برنخوره که چرا باید ایرانی اینجوری شده باشه.چرا اینهمه آدم باید به جایی برسن که از کشورشون که هیچ از پدر و مادر عزیزشون و دوستاشونم دور باشن و دلتنگی رو قبول کنن.بجای اینکه بهشون حمله کنید یا به اونکه ناراضیه تهمت بزنید اونی که از این وضعیت دفاع میکنه باید بهش مشکوک بشید.همه ما دلمون میخاد کشورمون سرور همه دنیا باشه ولی از راه درست و دوستانش با سیاست وگرنه اصلا تمام دنیام از سایه ما هم بترسن چه ارزشی داره؟اینکه قوی باشی و بیشتر مردم دنیام کشور و مردم و فرهنگت رو دوست داشته باشن اون ارزش داره.یچیزی مثل ژاپن،مثل سوییس،سوئد،کره نه مثل آلمان هیتلر یا مثل روسیه یا کره شمالی.خب بمب اتم دارن ابرقدرتن ولی مردمشون علف و جدیدا طبق قانون جدیدشون سگای نمایشی چی میگن سگای کوچیک نژاد دارشون رو از مردم میگیرن میدن به رستورانها.یکذره فکر کنید ببینید واقعا چی میخاید.همه دوست دارن کشورشون قوی و پیشرفته باشه ولی واقعا اینطور باشه،با صلح باشه،باعث رفاه و رفع مشکلات مردم باشه و به دنیا و زندگی امیدوارشون کنه.هرکسی با اینجور چیزا مخالفه جدا مشکل عصبی و خشم و تنفر داره.هممون کشورمون رو دوست داریم و میخایم جزو برترینها باشه ولی از راه درست پس بیخودی با همدیگه درگیر نباشید و تهمت دشمنی و غربگرا و این برچسب زنیها رو کنار بذارید وگرنه شک نکنید تا اتحاد و دوستی و همدلی نباشه به هیچ کجا نخواهیم رسید و همه ضرر خواهیم کرد
آخرین اخبار