مردم بیماری تب کریمه کنگو را جدی بگیرند

رئیس اداره دامپزشکی شادگان گفت: با توجه به افزایش دما و وجود کنه مردم از خرید گوشت از مراکز غیربهداشتی خودداری کرده و بیماری تب کریمه‌کنگو را جدی بگیرند.

سید حسین هاشمی گفت: با توجه به فصل گرما و ازدیاد فعالیت کنه‌ها از شهروندان و روستائیان عزیر شهرستان شادگان درخواست داریم تا این بیماری را جدی گرفته و از انجام اقدامات خطرآفرین مثل کشتار غیر مجاز، تماس با خون و ترشحات دامی آلوده، استفاده از گوشت گرم و تازه‌ای که دوره‌ی پیش سرد را نگذرانده، خودداری کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شادگان می گوید: مردم گوشت خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و از کشتار دام و مصرف گوشت تازه دام خودداری کنند.

به گفته او بعد از کشتار دام حتما گوشت باید ۲۴ ساعت و احشا باید ۴۸ ساعت درون یخچال نگهداری شود و سپس مصرف کنند و
از مصرف گوشت نیمه پخته خودداری کنند.

این مقام مسئول گفت: دامداران باید از جدا کردن کنه از بدن دام و له کردنش با پست خودداری کنند همچنین سم پاشی جایگاه دام و خود دام باید برای مقابله با کنه‌ها انجام شود البته اداره دامپزشکی شهرستان درحال حاضر داره در حال سم پاشی از جایگاه دامدران این شهرستان می‌باشد.

هاشمی می گوید: بحث آموزش خیلی مهم هست که در حال حاضر ما یک دوره آموزشی با همکاری شبکه بهداشت و درمان برای کارکنان کشتارگاه و قصابی‌ها این شهرستان که بیشتر در معرض خطر هستند برگزار شده است و با همکاری اداره ترویج جهاد کشاورزی در سطح روستا‌ها شادگان کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی درحال برگزاری می‌باشد.

رئیس اداره دامپزشکی شادگان در پایان گفت: به جهت جلوگیری از انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو لازم است از هرگونه کشتار غیر مجاز دام شامل (کشتار در معابر، منازل، باغات، مراسمات مختلف و ...) جلوگیری به عمل آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.