ارتقای ۱۲۰ سامانه بی تی اس در چهارمحال و بختیاری

مجری طرح خدمات عمومی اجبار (USO)، از اختصاص ۳۳۰ کیلومتر فیبرنوری و احداث، بهینه سازی ارتقای ۱۲۰ سامانه در سطح چهارمحال و بختیاری خبر داد.

ایرج روحی در سفر به چهارمحال و بختیاری و بازدید از بخش بازفت شهرستان کوهرنگ، گفت: با اجرای طرح فیبر نوری ضمن افزایش پایداری ارتباط سامانه‌های BTS تلفن همراه در سطح استان امکان ارائه اینترنت پر سرعت همراه نسل چهارم و در آینده نزدیک نسل پنجم در مناطق روستایی این استان فراهم می‌شود.

هم‌اکنون ۶۵ درصد از روستا‌های چهارمحال و بختیاری از اینترنت پرسرعت همراه برخوردار هستند که با اجرای طرح توسعه شبکه فیبرنوری تا پایان سال ۱۴۰۱ همه ۵۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از خدمات ارتباطی نسل‌های سوم و چهارم بهره‌مند می شوند.


بیشتر بخوانید


منبع تأمین اعتبار طرح اجرای فیبر نوری در استان از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و طرح‌های خدمات اجباری روستایی (USO) برای بهینه‌سازی، ارتقا و افزایش پهنای باند در زمینه شبکه ارتباطی ثابت و همراه است.

اجرای ۳۵۰ کیلومتر فیبر نوری در چهارمحال و بختیاری

آقای بلالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: برای تامین پهنای باند مورد نیاز اپراتور‌ها در مرحله اول این طرح در روستا‌های این استان تاکنون ۳۵۰ کیلومتر فیبرنوری با اعتباری افزون بر ۳۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.