گاردین ناتو را یک اتحاد نادیده گرفته شده عنوان کرد

گاردین در مقاله‌ای با عنوان «سپر شکسته ناتو» از اختلافات در پیمان آتلانتیک شمالی خبر داد و از آن به عنوان اتحاد نادیده گرفته شده یاد کرد.

سیمون تیسدال (Simon Tisdall) ستون‌نویس روزنامه انگلیسی «گاردین» در مقاله خود با عنوان «سپر شکسته ناتو» اعلام می‌کند که درگیری اوکراین ساختار شکسته ناتو را به عنوان یک واحد دفاعی آشکار کرده است.

به گزارش خبرگزاری آرتی، اعضای مهم اروپایی این اتحاد، پشت اتحادی که قبلاً نادیده گرفته شده بود پنهان شده‌اند. آن‌ها سعی می‌کنند از تعهدات پرهزینه به کی‌یف که می‌تواند مسکو را خشمگین کند، اجتناب کنند.

با توجه به این‌که ناتو دارای آرای مساوی و سطوح مختلف قدرت نظامی است، تیسدال در این مقاله در مورد یک انجمن کمتر منسجم (ائتلاف ناتو) و قدرتمندتر از آنچه در نگاه اول به نظر می‌رسد نوشته است.

روز گذشته نیز «بیزینس اینسایدر» اعلام کرده بود دولت آلمان در مورد برنامه‌های فرضی اسپانیا برای ارائه ۴۰ تانک ساخت آلمان به اوکراین که در یک گزارش رسانه‌ای فاش شد، زنگ خطر را به صدا درآورد. اسپانیا در میان نگرانی‌های آلمان ظاهراً برنامه‌های فرضی خود برای ارسال تانک‌های آلمانی به اوکراین را اصلاح کرده است.

پیش‌تر نیز «آن لیندی» وزیر امور خارجه سوئد گفته بود که پیوستن این کشور به ائتلاف ناتو زمان‌بر خواهد بود و نمی‌خواهد درباره عضویت سوئد در جریان نشست سران ناتو که پایان ماه جاری میلادی در سوئد برگزار می‌شود، گمانه‌زنی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار