تخفیف ۵۰ درصدی تعرفه‌ها برای ترانزیت از مسیر ایران

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد از تخفیف ۵۰ درصدی تعرفه‌ها برای کشور‌های خواهان ترانزیت از مسیر ایران خبر داد.

محمد علی اصل سعیدی پور در دیدار با اسف اسوبایف دبیرکل تراسیکا از بیشترین مراودات کالایی بندر امیرآباد در حوزه  سی آی اس  با کشور‌های روسیه و قزاقستان خبر داد و گفت: تخفیف ۵۰ درصدی تعرفه‌ها، اولویت در تخلیه و بارگیری کالا و اتصال ریلی با بنادر بزرگ شهید رجایی و امام خمینی (ره) بخشی از مزایای مهم و مهیا برای کشور‌های خواهان ترانزیت از مسیر ایران است.

قرارگیری بندرامیرآباد در کریدور ترانزیتی شمال - جنوب موقعیت ویژه‌ای را برای همسایگان حوزه دریای خزر و کشور‌های عضو سایر سازمان‌های اقتصادی فراهم کرده است.

او می‌گوید: استفاده از مسیر‌های ترانزیتی بندرامیرآباد و حمل ریلی کالا به جنوب، سبب صرفه جویی در هزینه و زمان ترانزیت کالا با بالاترین امنیت در منطقه می‌شود که در این راستا آمادگی ارائه خدمات ویژه به متقاضیان ترانزیت کالا از بندرامیرآباد و ارائه تخفیف‌های مناسب در تعرفه‌ها از مزایای مهم انتخاب این مسیر است.

به گفته سعیدی پور کشور‌های همسایه برای استفاده از بنادر ایران جهت ترانزیت کالا تحت تأثیر تحریم‌های خصمانه غرب علیه جمهوری اسلامی ایران می‌باشند که این بندر آمادگی کامل برای اولویت بخشی به کالا‌های ترانزیتی و ارائه تخفیف به ترانزیت کالا را دارد.

کشور‌های عضو تراسیکا به دنبال مسیری جایگزین برای ترانزیت کالا

اسوبایف دبیر کل تراسیکا ضمن مثبت ارزیابی کردن سفر خود از بنادر ایران به ویژه بندرامیرآباد گفت:کشور‌های عضو تراسیکا با توجه به مشکلات موجود در برخی مسیر‌ها به دنبال مسیری قابل اطمینان می‌باشند که بنادر ایران بخصوص بندرامیرآباد در شمال کشور با بهره مندی از اسکله رو – رو و اتصال به شبکه ریل سراسری می‌تواند بهترین گزینه باشد.

او می‌گوید: راه اندازی سرویس رو-رو در دریای خزر بسیار مورد توجه تراسیکا است و با توجه به ترافیک بالای کشتی‌های متردد بین بندر آکتائو در قزاقستان و بنادر آذربایجان، کشتی‌های این خطوط با تمام ظرفیت مشغول به کار هستند، ولی با توجه به تاخیر و صف طولانی در بنادر هدف، استفاده از ظرفیت ناوگان و بنادر ایران بسیار حائز اهمیت است.

تراسیکا یک کریدور حمل و نقل بین المللی است که اتحادیه اروپا و ۱۲ کشور عضو اروپای شرقی، قفقاز و منطقه آسیای مرکزی را شامل می‌شود.

هدف این کریدور تقویت روابط اقتصادی، تجارت و حمل و نقل در مناطق حوزه دریای سیاه، قفقاز جنوبی و آسیای مرکزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار