آغاز خرید تضمینی گندم و کلزا توسط شبکه تعاون روستایی استان قزوین

مدیر تعاون روستایی استان قزوین از آغاز خرید تضمینی گندم و کلزا در ۱۴ مرکز خرید شبکه تعاون روستایی استان خبر داد.

شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین از آغاز خرید تضمینی گندم و کلزا توسط شبکه تعاون روستایی استان خبر داد و گفت: یکی از وظایف ذاتی تعاون روستایی خرید تضمینی محصولات در جهت رفاه حال کشاورزان است و هدف از خرید تضمینی گندم و کلزا ایجاد تعادل در نظام تولید، جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان است.

۱۰ مرکز خرید اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان قزوین، اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان بوئین زهرا، شرکت تعاونی روستایی آرش در آبگرم، شرکت تعاونی روستایی سعید در حصار ولیعصر، شرکت تعاونی روستایی خیام در کلنجین، شرکت تعاونی روستایی نیمه شعبان در شهید آباد، شرکت تعاونی روستایی نصر در کمال آباد، شرکت تعاونی روستایی پیمان در کوهین، شرکت تعاونی روستایی سامان در آز انبار و مرکز خرید شهرک خرم در آبیک مسئولیت خرید گندم کشاورزان در استان را برعهده دارند.

۴ مرکز خرید اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان بوئین زهرا، مرکز خرید شهرک خرم در آبیک، شرکت تعاونی روستایی نصر در کمال آباد و شرکت تعاونی روستایی کشاورز در دیال آباد مسئولیت خرید کلزا در استان قزوین را برعهده دارند.

قیمت تعیین شده برای خرید تضمینی گندم به طور میانگین هر کیلو  ۱۱۵ هزار ریال است.

مراکز خرید از ساعت ۸ صبح تا پاسی از شب بدون وقفه و تا زمانی که به هر میزان کامیون در محل مراکز برای تحویل گندم حضور داشته باشند گندم کشاورزان را تحویل می‌گیرند.

برای تعیین کیفیت گندم‎های عرضه شده توسط کشاورزان مولفه‎هایی مانند رطوبت، افت مفید و غیرمفید، سن‎زدگی و ... در نظر گرفته شده است.

در مدت زمان خرید تضمینی، استقرار تمام وقت عامل تشخیص، عامل ذیحساب، مسئول کنترل کیفی و تحویل گیرنده گندم و کلزا در تمامی مراکز خرید الزامی است.

عاملین خرید گندم باید نظارت بیشتر و دقیق‌تری بر امر خرید محصول داشته باشند و چک لیست‌های بهاء گندم کشاورزان در حداقل زمان ممکن به بانک جهت پرداخت وجه گندم کشاورزان ارائه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار