وزیر جهادکشاورزی مطرح کرد؛

تأمین محصولات آب‌بَر با کشت فراسرزمینی

آقای ساداتی نژاد گفت: براساس قانون صادرات محصولات آب‌بَر تعرفه دارند و از امسال این قانون در بودجه سال ۱۴۰۱ لحاظ شده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حوزه صادرات نگاه کلی ما این است که محصولات آب‌بَر را با کشت فراسرزمینی تولید و وارد کنیم، ضمن این که محصولات که در داخل کشور تولید می‌شوند محصولات استراتژیک و کم آب‌بَر باشند.

او گفت: براساس قانون صادرات محصولات آب‌بَر تعرفه دارند و از امسال این قانون در بودجه سال ۱۴۰۱لحاظ شده است.

امروز با افتتاح پارک علم و فناوری منابع طبیعی واقع در کرج اتفاق خوبی در حوزه کشاورزی رخ داد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: شرکت‌هایی که قرار است در پارک و علم فناوری مستقر شوند با نمونه کار‌هایی، امروز دستاورد‌های خوبی ارائه کردند.

او می گوید: ضمن این که در استفاده از ضایعات مربوط به کود‌های زیستی که بخش بسیار مهمی است باید استفاده از کود‌های زیستی را توسعه دهیم و شرکت خدمات حمایتی ما از سال گذشته این کار را آغاز کرده و در سبد حمایتی کودی خود قرار می‌دهد تا کشاورزان از آن استفاده کنند.

آقای ساداتی‌نژاد گفت: مشکل حوزه کشاورزی ما عدم رسوخ دانش و فناوری بوده و پارک علم و فناوری کشاورزی با هدف این معضل راه‌اندازی شده است.

دهکده‌ها و مزارع نوآوری و نواحی علم و فناوری راه‌اندازی می‌شود

او گفت: امید است این مهم در کل کشور با راه اندازی دهکده‌ها و مزارع نوآوری، نواحی علم و فناوری و با کمک وزارت علوم و تحقیقات فناوری و معاونت علم و فناوری رئیس جمهور توسعه یابد، چراکه این امر بر پایه آئین نامه‌ای که در ابتدای سال دولت با ۱۹ بند مورد تصویب قرار گرفت که می‌تواند حوزه دانش و کشاورزی را در بخش کشاورزی مورد حمایت خود قرار دهد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: از تمام نخبگان به خصوص جوانان نخبه و دانشگاهیان و محققین دعوت می‌کنیم به این عرصه ورود کنند، برای این که حوزه دانش و فناوری در کشاورزی و مجموعه پارک‌ها و سازمان تات نیز، برنامه‌های بسیار خوبی در سال جاری برای حمایت از حوزه علم و فناوری به خصوص در بخش هوشمند سازی دارند.

آقای ساداتی نژاد گفت:در حوزه تولید دام گوشت قرمز و طیور با تولید قراردادی پیش خواهیم رفت که تولیدکننده ما بدون دغدغه بر حوزه تولید تمرکز کند،  چراکه اولاً معیشت کشاورز ما بهتر می‌شود و تولید داخلی افزایش می‌یابد و ارز بری برای واردات محصول از خارج کشور کاهش می‌یابد.

او می گوید: امروز با افتتاح این مجموعه پارک علم و فناوری در آئین نامه‌ای که در دولت با کمک معاونت علم و فناوری تصویب شد که شرکت‌های دانش بنیان باید به ۲۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان کشور برسند.

به گفته  وزیر جهاد کشاورزی راه اندازی پارک علم فناوری کشاورزی و منابع طبیعی به صورت مشترک با معاونت علم و فناوری و برپایه ظرفیت‌های سازمان تات یک ره یافت پیش برنده است برای این که شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها فعالیت داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.