بی توجهی به نکات حقوقی خرید زمین، راهی برای جولان سودجویان

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: در حال حاضر خرید زمین یکی از اولویت‌های مردم برای خانه دار شدن و سرمایه گذاری است.

نیکونژاد گفت: نداشتن آگاهی مردم نسبت به قوانین شهرداری و سایر ارگان‌های مرتبط موجب شده مورد سوء استفاده افراد فرصت طلب و سودجو قرار بگیرد.

او می گوید: ماده ۱۰۱ شهرداری شامل تمامی هزینه‌های تفکیک، خدمات آسفالت و فضای سبز شهری است که مالک اصلی زمین موظف به پرداخت آن بوده، اما بعد از فروش زمین به خریدار و به علت نداشتن آگاهی خریدار نسبت به سرانه ها، این بدهی روی ملک می‌ماند و خریدار موظف به پرداخت آن می‌شود.

به گفته او ممکن است نوع کاربری آن ملک هم غیر مسکونی، فضای سبز و یا در طرح شهرداری باشد که خریداران نسبت به این مسائل آشنایی ندارند و بعد از خرید زمین و در زمان ساخت و ساز متوجه این موضوع خواهند شد.

نیکونژاد گفت: علاوه بر ارائه آموزش‌های شهروندی که از سوی نهاد هایی، چون شهرداری صورت می‌گیرد، شهروندان خود نیز باید درخصوص مشخص شدن مبلغ پرداختی سرانه هر ملک و یا سایر هزینه‌های مرتبط با مراجعه به شهرداری از میزان پرداختی حق سرانه آن و بدهی‌های ملک اطلاع حاصل نمایند و بعد از کسر این مبالغ در قیمت کلی ملک، نسبت به خریداری آن اقدام نمایند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهروندان می‌توانند برای استعلام کاربری زمین با مراجعه به سامانه شهروند سپاری شهرداری به نشانی ESUP.YAZD.IR و مشخص کردن موقعیت ملک روی نقشه از کاربری ان اطلاع یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار