ساخت خانه برای «بی‌بی‌گل» در کوهرنگ چهارمحال و بختیاری آغاز شد

«بی‌بی‌گل» پیرزن کوهرنگی که با رساندن نامه خود به دست رییس‌جمهور تکمیل خانه نیمه‌کاره خود را خواستار شده بود، به زودی صاحب خانه می‌شود.

بر اساس دستور مستقیم رییس‌جمهور مبنی بر رفع مشکل مسکن بی‌بی‌گل در کمتر از یک هفته برنامه‌ریزی برای آغاز عملیات اجرایی تکمیل خانه این بانوی کوهرنگی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شده و بنا بر گفته مسوولان به زودی این خانه تحویل بی‌بی‌گل می‌شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: مقدمات عملیات اجرایی تکمیل خانه بی‌بی‌گل آغاز شد و با برآورد مصالح مورد نیاز و سپس تامین آن از سوی این نهاد و انتقال آن به محل روستا، عملیات اجرایی شروع خواهد شد.

فرشید ریاحی سامانی می گوید: از آنجاکه بخشی از عملیات اجرایی این واحد مسکونی طی سال‌های گذشته انجام شده تلاش می‌شود تا در سریع‌ترین زمان تکمیل و تحویل این بانو شود.

ریاحی گقت: علاوه‌بر خانه مسکونی بی‌بی‌گل، ۴۲ واحد دیگر نیز در روستای لِبد (روستایی که بی‌بی‌گل در آن ساکن است) به صورت نیمه‌کاره از سال‌های گذشته باقی مانده است که عملیات تکمیل همه این ۴۲ واحد نیز در دستور کار قرار گرفته و عملیات تکمیل با شروع انتقال مصالح موردنیاز مانند شن و ماسه از چهارشنبه آغاز می شود.

به گفته رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری، بخشی از هزینه‌های احداث این واحدهای مسکونی بلاعوض و بخشی از محل تسهیلات بنیاد مسکن تامین می‌شود اما برای سرعت‌بخشی به عملیات ساخت و ساز و معطل نکردن کار، منابع مالی دقیقی برای این موضوع هنوز مشخص نشده است و در ادامه با برآورد هزینه‌ها می‌توان برای آن منابعی درنظر گرفت.

برای احداث این ۴۲ واحد مسکن روستایی از سال ۹۵ تا ۹۸ از تسهیلات بازسازی و بهسازی مسکن روستایی و برخی از طرح مسکن محرومین و کمک‌های بلاعوض استفاده شده بود اما به سبب اینکه این منابع مالی جوابگوی تکمیل این واحدها نبوده و خود اهالی نیز توان مالی برای تامین آورده را نداشتند این واحدها تاکنون نیمه‌کاره باقی مانده که به همت دولت مردمی با اختصاص منابع موردنیاز این واحدها تکمیل و تحویل مردم می‌شود.

در طی سفر رییس‌جمهور مقرر شد تا اعتباری برای تهیه و اجرای طرح هادی ۳۰۰ روستا و مطالعه و اجرای طرح روستاهای در معرض خطر اختصاص یابد.

مطالعات مرحله دوم روستاهای در معرض خطر شامل ۴۷ روستا در دستور کار قرار دارد که با اختصاص اعتبار لازم می‌توان پس از انجام مطالعه نسبت به جابجایی و یا درجاسازی این روستاها اقدام کرد.

تامین تجهیزات واحد مسکونی و درمان فرزند معلول بی‌بی‌گل

سرپرست فرمانداری شهرستان کوهرنگ نیز از تامین تجهیزات زندگی واحد مسکونی بی‌بی‌گل و کمک به درمان فرزند معلول وی خبر داد و گفت: پس از آنکه به زودی خانه مسکونی این بانو تکمیل و تحویل وی داده شد، تمامی تجهیزات و لوازم خانگی منزل مسکونی بی‌بی گل سلیمانی از سوی دولت تامین و در اختیار وی قرار داده می‌شود.

شهباز اکبری گفت: بی‌بی‌گل سلیمانی زن سرپرست خانوار است و یک دختر معلول دارد که بنا بر دستور رییس‌جمهور مقرر شد تا مراحل درمان این فرزند نیز در دستور کار قرار گیرد و تا جایی که امکان درمان وجود داشته با این بانو همکاری شود.

در جریان سفر رییس جمهور به روستای لبد یکی از زنان روستا با عنوان «بی‌بی‌گل» در مسیر کاروان خودرویی حامل رییس‌جمهور ایستاد تا علاوه‌بر استقبال از حجت الاسلام رئیسی نامه خود را به دست بالاترین مقام اجرایی کشور برساند که در نهایت نیز موفق شد و نامه خود را به شخص رییس‌جمهور داد و حجت الاسلام رئیسی پس از خواندن نامه پیرزن کوهرنگی و بررسی درخواست او در همان مسیر برگشت دستورات لازم را برای حل مشکل بی‌بی‌گل صادر کرد.

لبد از روستاهای بخش بازفت شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
عجب دولتی