تقلای اروپا برای حل بحران انرژی؛

صادرات گاز از سرزمین‌های اشغالی به اتحادیه اروپا

رسانه‌ها از قراردادی خبر داده‌اند که طبق آن گاز از سرزمین‌های اشغالی به مصر رفته و پس از فرآیند مایع‌سازی به اتحادیه اروپا ارسال می‌شود.

وزارت انرژی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم و اتحادیه اروپا در جریان کنفرانس انرژی منطقه‌ای در قاهره قرارداد صادرات گاز طبیعی را امضا خواهند کرد.

به گزارش رویترز، این وزارتخانه گفته است این قرارداد برای اولین بار اجازه صادرات «قابل توجه» گاز از سرزمین‌های اشغالی به اروپا را می‌دهد. مقامات گفته اند که انتظار دارند گاز از سرزمین‌های اشغالی به کارخانه‌های مایع سازی در مصر ارسال شده و سپس به  بازار اروپا فرستاده شود.

چندی است میدان گازی بحث برانگیز «کاریش» مورد مناقشه لبنان و رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. این میدان گازی به وسعت بیش از هزار کیلومتر مربع در منطقه مرزی بین لبنان و سرزمین‌های اشغالی قرار دارد و رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند سراسر این منطقه تحت حاکمیت خودش است.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان هم با بیان اینکه مقاومت اجازه غارت ثروت مردم لبنان را نخواهد داد، گفته است که تمام گزینه‌ها علیه رژیم صهیونیستی روی میز است.

دیروز مقامات لبنان اعلام کردند بدون چشم پوشی از حق مردم، به طور غیرمستقیم با سران رژیم مذاکره خواهند کرد. در حال حاضر، به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی با ادامه اشغالگری به دنبال تهیه ابزاری برای افزایش نفوذ خود باشد.

گفتنی است اتحادیه اروپا که پس از تحریم کردن روسیه دچار بحران انرژی جدی شده است، اعلام کرده تا آخر امسال واردات نفت و گاز از این کشور را ممنوع خواهد کرد. این اتحادیه اعلام کرده جایگزین‌های دیگری برای انرژی یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار