ارتقاء فرهنگ ترافیک در کاهش تصادفات یک ضرورت است

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: آموزش و ارتقاء فرهنگ ترافیک در کاهش وقوع تصادفات یک ضرورت انکارناپذیر است.

سرهنگ خانی پور گفت: آموزش و فرهنگ سازی نقش بسزایی در اصلاح ترافیک و بهبود وضعیت رانندگی در سطح جامعه دارد.

او می گوید: فعالیت در حوزه کاهش حوادث رانندگی تنها وظیفه یک سازمان نبوده و دستگاه‌های مختلف و آحاد مردم باید در این راه با پلیس تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: برنامه ریزی برای آموزش شهروندان در خصوص مباحث ترافیکی از ضروریات ساماندهی معضل ترافیکی و تسهیل در تردد است.

به گفته سرهنگ خانی پور تسلط و اشراف به اطلاعات روز در مباحث ترافیکی، نظارت کامل بر اجرای طرح‌های ترافیکی و توجه ویژه به ارائه رفتار و عملکرد صحیح و استاندارد همراه با نظارت سیستمی بر عملکرد مجموعه راهور، توجه ویژه به اطلاع رسانی و آموزش از طریق نشریات، صدا و سیما و سایر سازمان‌های مذکور را از دیگر عوامل این موفقیت دانست.

او می گوید: با توجه به رشد سریع شهر‌ها و افزایش ترافیک در جاده‌ها، مسئله ترافیک و تصادفات بیشتر نمود یافته و به همین دلیل پلیس به منظور کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای، علاوه بر اعمال قانون، با حضور در بین آحاد جامعه نسبت به ارتقاء آگاهی شهروندان اقدام می‌کند.

سرهنگ خانی پور گفت: در فرآیند یادگیری اجتماعی و جامعه پذیری، همانگونه که به تدریج شخصیت فرد شکل می‌گیرد و بنیاد‌های رفتاری او گذارده می‌شود و شخصیت و رفتار او در رانندگی نیز به تدریج پایه گذاری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۳:۳۳ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
گفتن این حرف به تنهای کافی نیست بلکه باید اولا خود ماشینهای پلیس اول خودشون رعایت کنن بعد نسبت به آموزش ترافیک در صدا وسیما اقدام بشه و با هدفمند کردن جرایم وبه کار بردن تشویق وتنبیه بجا این فرهنگ رو برای همه حتی عابرین پیاده نهادینه کرد. والبته بایستی این امر رو از مدارس شروع کرد که برای سالهای آتی نیزجوابگو خواهد بود