جمع آوری ۳۶ میلیارد تومان زکات در استان قزوین

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: سال گذشته ۳۶ میلیارد تومان از محل زکات استان جمع آوری شد که نسبت به برنامه تدوین شده ۳ درصد بالاتر بود.

 ظاهری در دیدار سرپرست حوزه نمایندگی، ولی فقیه در امر زکات با امام جمعه قزوین گفت:جمع آوری ۳۶ میلیارد تومان زکات در استان قزوین سال گذشته مبلغ۳۶ میلیارد تومان از محل زکات استان جمع آوری شد که نسبت به برنامه تدوین شده ۳ درصد بالاتر بود و ۱۰۳ درصد برنامه تحقق پیدا کرد.

 از این مبلغ ۳۶ درصد زکات واجب؛۳۲ درصد زکات مستحب و۳۲ درصد زکات فطریه بود.

۸۳ درصد زکات جمع آوری شده صرف کمک به امور محرومان شد و ۱۷ درصد آن در فعالیت‌های عمرانی صرف شد.

از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ۱۶ میلیارد تومان از محل زکات جمع آوری شده است و یک درصد زکات صرف ساخت خانه عالم و حسینیه در خرمدشت شد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی امام جمعه قزوین هم در این دیدار گفت: مردم معمولا اهتمام ویژه‌ای به نماز دارند و خداوند متعال ارتباط ویژه‌ای بین نماز و زکات مطرح کرده است.

زکات به معنای پاک سازی است همانند هرس درختان موجب رشد و افزایش، محصول می‌شود و زمینه رشد و پرورش مردم را فراهم می‌کند.

 ما باید از ظرفیت حوزه علمیه و رسانه‌ها برای اشاعه فرهنگ پرداخت زکات استفاده کنیم.

حجت الاسلام جعفری سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقه در امور زکات هم از تدوین ایین نامه اجرایی زکات در شورای زکات خبر داد و گفت: این آئین نامه برای تصویب نهایی به هیئت دولت ارسال شده است.

 با برنامه ریزی هدفمند و هر چه بهترشاهد اثرات و برکات خوب زکات در جامعه و زندگی مردم باشیم.

از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از وجوه زکات به دبیرخانه شورای زکات کمیته امداد امام واریز شده است.

مردم پارسال هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان زکات در سراسر کشور پرداخت کرده اند و پیش بینی می‌شود امسال این رقم به ۱۸۰۰ میلیارد تومان برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.