استاندار قم:

قم با مشکلات مهاجر پذیری و حاشیه‌نشینی مواجه است

استاندار قم با اشاره به مهاجر پذیر بودن قم گفت: پایین بودن توان اقتصادی مهاجران و افزایش قیمت مسکن مشکلاتی را متوجه شهر قم کرده است.

سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری قم که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد، گفت:حاشیه نشینی و مشکلات شهری با وجود تمام پیگیری‌ها و پیشرفت‌های ایجاد شده همچنان متوجه شهر قم است.

او گفت: در جریان سفر ریاست جمهوری به استان قم حدود ۱۴۵ طرح با بیش از ۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح‌ها تخصیص یافته است.

استاندار  حضور ۲۵۰ هزار نفر از اتباع خارجی در استان قم را مورد توجه قرار داد و  گفت: از این تعداد حدود ۲۰۰ هزار نفر از اتباع مجاز هستند و مابقی نیز با سازو کار‌هایی در حال ثبت نام هستند.

ا و می گوید: حضور اتباع نخبه مهاجر در قم که علاقه‌مند به انقلاب اسلامی هستند ظرفیت بی بدیلی است.

استاندار قم گفت: در استان قم ۵۰۰ شهید از اتباع زینبیون و فاطمیون وجود دارد که صدور گواهینامه و دریافت مجوز اقامت از مشکلات این افراد است که لازم است مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد.

استاندار برای پیگیری مشکلات قم پیشنهاد تشکیل کارگروهی داد و گفت: کارگروهی متشکل از نمایندگان ۳ قوه تشکیل شود تا مسائل قم مورد رصد، پیگیری و تعیین تکلیف قرار بگیرد.

 شاهچراغی گفت: رفع مشکلات زیر ساختی و نیروی انسانی در دستگاه قضایی استان مواردی است که لازم است مورد عنایت قرار بگیرد.

او می گوید: پیگیری و تقویت نیروی انتظامی از منظر دستگاه قضایی نیز از مسائلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد تا بتوان استان را در این بخش تقویت کرد.

استاندار قم می گوید: در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی دشمنان تلاش می‌کنند تا ذایقه مردم را تعییر دهند و امیدواریم با این سفر باعث تغییر و شاهد توسعه فرهنگی و اجتماعی قم باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار