چهار رهبر اروپایی در سفر به اوکراین اعلام کردند که از عضویت این کشور در اتحادیه اروپا حمایت خواهند کرد.

سران چهار کشور اروپایی فرانسه، آلمان،  ایتالیا و رومانی پس از سفر به اوکراین حمایت خود از عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را ابراز کردند.

در این سفر «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، «ماریو دراگی» نخست‌وزیر ایتالیا، «کلاوس یوهانیس» رئیس‌جمهور رومانی، حضور داشتند.

به گزارش تی‌آر‌تی، مکرون پس از این سفر گفت که رهبران این سه کشور اروپایی «هر کاری انجام می‌دهند تا اوکراین به تنهایی بتواند سرنوشت خود را تعیین کند.»

دراگی هم در اظهاراتش پس از این سفر اعلام کرد: «پیام اصلی نشست در کی‌یف این است که ایتالیا می‌خواهد اوکراین را به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا ببیند.»

دویچه وله هم اعلام کرد اولاف شولتس و دیگر رهبران اروپایی در کی‌یف، از درخواست اوکراین برای نامزدی اتحادیه اروپا حمایت کردند. همچنین شولتس بر «حمایت نظامی از اوکراین تا زمانی که لازم باشد» تاکید کرد.

مکرون هم تاکید داشت «فرانسه، آلمان، ایتالیا و رومانی از وضعیت نامزدیِ فوری اوکراین در اتحادیه اروپا حمایت می‌کنند.»

پیش از این سفر، رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، ضمن استقبال از سفر مقامات اروپایی به این کشور اعلام کرده بود که مشتاقانه منتظر حمایت آن‌ها درباره به عضویت در آمدن اوکراین به اتحادیه اروپا است.

طبق ادعای رسانه هاسی غربی، این سفر با هدف یافتن راه‌حلی برای حل بحران جنگ در اوکراین انجام شد و مقامات اوکراینی گفتند که برای جلوگیری از پیش‌روی‌های روسیه در جنوب و شرق به تسلیحات بیشتری نیاز دارند و قرار است در این سفر درباره این موضوع نیز رایزنی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
اگه اردوغان و مردم ترکیه یه ذره عقل داشتند تفاوت اینکه ترکیه از زمان اتاترک درخواست عضویت در اتحادیه اروپا را داده اند اما حتی به قیمت لاییک بودن و شبکه های جم تی وی اش و قربان صدقه غاصبان قدس رفتن شان هم، درخواست شان معلق مانده، اما چشم ابی های اکراین رو به زور و خواهش به اتحادیه اروپا و نانو و... ملحق می کنند. درک می کردند.
آخرین اخبار