مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو:

منطقه آزاد ماکو به دنبال نهادینه‌کردن کشاورزی دانش‌بنیان است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به تصمیم این سازمان برای نهادینه کردن کشاورزی دانش بنیان گفت: این امر در گرو آموزش، ‌ترویج و نیز گذر از روش های سنتی و بهره مندی از متدهای به‌روز دنیا است.

محمدرضا عبدالرحیمی در آیین تجلیل از فعالان عرصه کشاورزی، منابع طبیعی، ‌دامپروری و شیلات به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، سهم سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی در کشور را چهار درصد ذکر کرد و گفت: هرچند در منطقه آزاد ماکو سرمایه گذاری کلان در حوزه زیرساخت های کشاورزی صورت گرفته، ولی در سطح ملی هدایت منابع و سرمایه های بخش خصوصی به سمت کشاورزی به نحو مطلوب صورت نگرفته است.

او از برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست فعالان و نخبگان حوزه کشاورزی منطقه خبر داد و گفت: ترویج و آموزش در حوزه کشاورزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار و از ملزومات دانش بنیاد کردن تولید در این بخش است که با بهره گیری از تجارب و ایجاد حلقه مشورتی نخبگان و فعالان بخش کشاورزی منطقه، این امر در دستور کار ادارات جهاد شهرستان های مستقر در منطقه قرار گیرد.

او ارتقای بهره وری تولیدات کشاورزی را منوط به دانش بنیان کردن آن عنوان کرد و گفت: باید فعالیت در عرصه کشاورزی را مطابق با آخرین تکنولوژی ها و روش های جهانی هدایت کنیم.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو بستر سازی و فراهم آوردن میزبانی مطلوب برای سرمایه گذاران را وظیفه همگان در منطقه دانست و گفت: تنها راه توسعه منطقه، سرمایه گذاری است و ظرفیت های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی منطقه  آزاد ماکو فرصت خوبی برای جذب سرمایه گذاران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.