معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

توجه به استان‌ها شرط موفقیت سازمان سینمایی است

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شرط توفیق سازمان سینمایی توجه به استانهاست و دولت سیزدهم از فرهنگی‌ترین دولت‌هاست.

محمد خزاعی گفت: اردبیل هفتمین استانی است که در راستای تحقق عدالت فرهنگی از آن بازدید کرده و با هنرمندان آن دیدار می‌کنیم در حالی که قبلا مرسوم بوده مسئولان فقط در افتتاحیه و اختتامیه جشنواره‌ها حضور می‌یافتند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  می گوید: رئیس جمهور در کنار برنامه‌های اقتصادی دولت به مقوله فرهنگ نیز توجه خاصی دارد به طوری که ریاست کارگروه فرهنگ و هنر را شخصا برعهده گرفته است که یکی از ثمرات این کار گروه رفع مشکلات کانون‌های مساجد و تشکل‌هایی نظیر آن بود.

 به گفته او، با توجه به سوابق هنری و فرهنگی خودم شاهد فعالیت یکی از فرهنگی‌ترین دولت‌ها هستیم.

 معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اردبیل از هنرمندان وظرفیت‌های انسانی در حوزه سینما غنی است و نیروهای متخصصی دارید اما از نظر زیرساخت نیازمند توجه بیشتر است.

خزاعی می گوید: اردبیل با وجود استعدادها وظرفیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه سینما رتبه 29 کشوری را دارد به طوری که فقط دو سالن غیراستاندارد سینما در مرکز این استان فعال است.

 به گفته او، در ترکیه سه هزار و در ایران 600 سالن سینما داریم و باید فضایی در استان اردبیل ایجاد شود که باعث توسعه حوزه سینمایی آن شود.

 رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری گفت: باید در بیش از 200 شهر بالای 50 هزار نفر جمعیت ظرف چهار سال سالن سینما دایر شود و از شهرداری‌ها انتظار داریم در قبال اجرای فضاهای فرهنگی برای فعالان بخش خصوصی در اجرای فضاهای تجاری تخفیف قائل شوند.

 خزاعی با بیان اینکه سالن‌های سینما در اردبیل نیازمند بازسازی است، می گوید: با توجه به مشکل مالی دست اندرکاران آنها سازمان سینمایی آماده است 50 درصد بودجه مورد نیاز را تامین کند و 50 درصد دیگر نیز از ناحیه استان یا منابع ملی تامین شود.

به گفته او، برای تولید فیلم کوتاه و مستند بودجه تخصیص می‌دهیم و از فعالان سینما و فیلم کوتاه انتظار داریم برای تولید آثار فاخر در موضوعات تاریخی و شهدای شاخص وارد میدان عمل شوند و مسئولان نیز آنان را حمایت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.