اوکراین نامزد عضویت در اتحادیه اروپا شد

کمیسیون اروپا وضعیت نامزدی اتحادیه اروپا به اوکراین اعطا کرد.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که کمیسیون اروپا با اعطای وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا به اوکراین و مولداوی در راستای گامی نمادین برای عضویت رسمی در این اتحادیه موافقت کرد.

بازوی اجرایی اتحادیه اروپا این وضعیت را با شرایطی تصویب کرد که این دو کشور در آینده قوانین اتحادیه را رعایت کنند. کمیسیون اروپا همچنین اعلام کرد که گرجستان نیز پس از احراز شرایط خاص میتواند وضعیت نامزدی دریافت کند.

در پی این تصمیم اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت: اوکراین موظف به انجام اصلاحات در کشور خود برای رسیدن به عضویت کامل در اتحادیه اروپا خواهد بود.

ولودیمیر زلنسکی در پیامی ویدئویی از این تصمیم استقبال کرد و گفت: «تصمیم کمیسیون اروپا اولین گام به سوی عضویت در اتحادیه اروپا است که ما را به پیروزی نزدیک‌تر می‌کند. کی‌یف از حمایت قدرتمند کشور‌هایی نظیر فرانسه و آلمان برخوردار است.»

تصویب این وضعیت برای اوکراین بسیار حائز اهمیت است، زیرا این کشور در جنگ با روسیه است و برای مقابله با روسیه به حمایت اروپا نیاز دارد. همچنین کی یف آینده سیاسی خود را بر اساس روابط نزدیک با اتحادیه اروپا تنظیم کرده است.

این تصمیم تنها یک روز پس از این صورت گرفت که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیدار  و حمایت خود از کی یف را اعلام کردند.

عضویت در اتحادیه اروپا معمولاً می‌تواند بیش از یک دهه طول بکشد. کرواسی آخرین کشوری بود که به‌ای اتحادیه ملحق شد و روند درخواست آن ۱۰ سال طول کشید تا اینکه در سال ۲۰۱۳ به طور رسمی پذیرفته شد. تصمیم نهایی برای اعطای این وضعیت باید توسط تمامی ۲۷ کشور عضو تایید شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۲:۲۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
اکراین به روسیه الحاق خواهد شد ولو با تمام قاره اروپا. بله به همین سادگی. شک نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
بله برون وعقد چه موقع هست؟عروس خانم رفتن گل بچینن
آخرین اخبار