تقویت و توسعه کسب و کارهای مبتنی بر ICT

مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: سعی بر این بوده به واسطه تقویت و توسعه کسب‌و‌کار‌های مبتنی بر ICT از تشکل‌های صنفی این حوزه حمایت کنیم.

سرایی گفت: از مجموع شرکت‌های رشد به تعداد ۸۷ مورد ۴۴ شرکت در حوزه ICT فعال است که ۲۶ شرکت ICT دانش‌بنیان نیز در استان فعالیت می‌کند.

او می‌گوید: در استان زنجان ۲ پارک علم و فناوری وجود دارد که شرکت و مراکز قوی در این مجموعه‌ها مستقر هستند و از مجموع پارک‌ها و مراکز رشد ۱۲ شرکت پیشرو بوده که سه مورد در حوزه ICT است.

به گفته‌ی سرایی ۶ مرکز رشد نیز در استان در حوزه‌های مختلف از جمله فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنایع فرهنگی و خلاق، حوزه‌های مرتبط با IT و ICT فعالیت‌هایی دارند.

مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: اقدامات ما در بخش خصوصی معطوف به ۲ تشکل نظام صنفی رایانه‌ای و انجمن دفاتر پیش‌خوان دولت و  آی سی تی روستایی است که تلاش می‌شود از توان و ظرفیت آن‌ها استفاده شود.

او در ادامه گفت: برای اینکه بتوانیم زمینه توسعه کسب‌وکار‌های حوزه آی سی تی را فراهم کنیم از توان پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت ارتباطات کمک گرفته بطوریکه در اسفند ماه سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با پارک فاوا منعقد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به اینکه در طی هفته‌های گذشته مصوبات و اولویت‌های حوزه کسب‌وکار‌های IT مشخص شد، گفت: یکی از اولویت‌ها در ارتباط با کشاورزی هوشمند و گلخانه‌های هوشمند بود، همچنین توسعه صادرات و خدمات محتوای مبتنی بر خدمات ابری نیز مورد توجه بود که امیدواریم که در این راستا  قدم‌هایی برداریم.

او با اشاره به اینکه برای دغدغه‌هایی که فعالان بخش ICT  در ارتباط با مهارت آموزی دارند و قدم‌های اولیه برداشته شده است، گفت: در این مسیر تفاهم نامه چهار جانبه‌ای در حال کارشناسی است، که بین اداره کل آموزش و فنی و حرفه‌ای، پارک علم و فناوری استان، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان و نظام صنفی رایانه‌ای استان زنجان منعقد خواهد شد.

او می‌گوید: امیدواریم نیاز‌های تخصصی از طریق شرکت‌ها استخراج شود، آموزش‌ها توسط مرکز فنی‌وحرفه‌ای ارائه شود و از طرفی، حمایت استارتاپی توسط پارک علم و فناوری و مراکز رشد انجام گیرد.

به گفته این مقام مسئول، جهت‌دهی در حوزه ICT به واسطه توان پارک فاوای وزارت ارتباطات و اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در این زمینه  می‌تواند چشم انداز بهتری را مهیا کند.

برچسب ها: ict ، فناوری اطلاعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.