افراد مبتلا به اسهال از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنند

مدیر گروه بیماری‌های واگیر و غیر واگیر مرکز بهداشت گلستان گفت: افراد مبتلا به اسهال باید از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنند.

باقری درباره بیماری اسهال ویروسی که این روز‌ها در کشور شایع شده است، گفت: منشا برخی از اسهال‌ها ویروس است و بیشتر در مسافرت‌ها خود را نشان می‌دهد و بیشتر بیماری‌های اسهالی در کودکان هم اول با منشا ویروسی و بعد باکتری است.

او درباره آمار ابتلا به اسهال ویروسی در استان گلستان گفت: مبتلایان به این نوع اسهال ویروسی برای درمان به مراکز و پزشکان مختلفی مراجعه می‌کنند به همین دلیل آمار دقیقی از ابتلای آن در استان در دسترس نیست.

او گفت: افرادی که دچار اسهال می‌شوند به هیچ وجه داروی شیمیایی مصرف نکنند چراکه اسهال مکانیزم بدن است و موجب خروج عفونت از بدن می‌شود.

به گفته باقری پس از ابتلا به اسهال بهترین کار مراجعه به پزشک و دریافت دارو برای جبران کم آبی بدن است.

باقری گفت: برخی تصور می‌کنند آب چاه‌های کشاورزی و یا چشمه‌ها سالم است و آلودگی ندارد و از این آب‌ها استفاده می‌کنند، ولی این آب‌ها هم امکان آلودگی دارند و باید از مصرف آن‌ها خودداری کرد.

او گفت: به هیچ وجه میوه‌های شسته نشده در یخچال گذاشته نشود چراکه امکان انتقال آلودگی رادارد.

او گفت: باقی مانده غذا‌ها به هیچ وجه خارج از یخچال نگهداری نشود چراکه به دلیل گرم بودن هوا امکان رشد باکتری در آن وجود دارد.

باقری می‌گوید: افرادی که قصد درست کردن غذا‌های کبابی به ویژه مرغ دارند حتما نسبت به پخته شدن کامل مرغ دقت کنند چرا که به دلیل وجود باکتری به نام سالمونلا در مرغ احتمال بروز بیماری وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.