مشاور وزیر آموزش و پرورش:

طرح‌های پژوهشی و کارآفرینی در مدارس صدرا با جدیت اجرا می‌شود

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای طرح‌های پژوهشی و کارآفرینی به صورت جدی در مدارس صدرا اجرا خواهد شد.

علی باقرزاده فاروجی تحقیق و نوآوری را از مهم‌ترین اهداف مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا دانست گفت: اجرای طرح‌های پژوهشی و کارآفرینی به صورت جدی در مدارس صدرا اجرا خواهد شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در جمع مربیان و اولیای مدرسه دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت اردبیل گفت: عدالت‌محوری و داشتن روحیه انقلابی از اصول مهم در آموزش و پرورش است و برای داشتن تعلیم و تربیت صحیح در مدارس ابتدا باید همکاری و تعامل مستمر بین مدرسه و خانواده وجود داشته باشد تا از طریق مشارکت، بازدهی و نتیجه مطلوب حاصل شود.

باقرزاده بر ضرورت مشارکت‌پذیری در مدارس صدرا تاکید کرد و گفت: مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا باید مشاکت‌پذیر باشند و با نهاد‌ها و ادارات فرهنگی ارتباط سازنده و مستمر برقرار کنند، اگر مشارکت به نحو مطلوب انجام شود دبیرستان صدرا نسبت به دیگر مدارس استان از جایگاه علمی و اجتماعی بالایی برخوردار خواهد بود.

او همچنین تربیت نیروی انقلابی را از اهداف مهم مدارس صدرا برشمرد و گفت: یکی از اهداف مهم تاسیس مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا کارسازی و پرورش جوانان انقلابی با استفاده از آموزه‌های دینی است که دانش‌آموزان در مدارس صدرا ضمن بهره‌مندی از آموزش‌های علمی درزمینهٔ اخلاقی نیز برنامه‌های متنوع و آموزش‌های ارزنده‌ای را سپری می‌کنند تا در آینده بتوانند در سطوح مختلف جامعه به‌عنوان نیرو‌های ارزشمند و نخبه به جامعه اسلامی خدمت کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش می‌گوید: جامعه کنونی برای پیشرفت و توسعه روزافزون و نیز برای تعالی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیازمند تربیت نیرو‌های جوان متخصص، خلاق و انقلابی است که ما با همین نگاه در مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا دنبال تربیت و آموزش دانش‌آموزان هستیم.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل نیز در این نشست دغدغه پرورش دانش آموزان و مسائل تربیتی را مهم‌ترین مسئله در دوران پساکرونا عنوان کرد و گفت: در ایام کرونا بنا به موقعیت ایجاد شده و تعطیلی مدارس برغم مزایای زیاد آموزش مجازی مشکلات و معایب فراوانی بویژه در دوران کرونا و پساکرونا در آموزش مجازی بوجود آمد.

توحید مجیدی می‌گوید: اعتیاد اینترنتی دانش آموزان، عدم اطمینان از یادگیری مطالب، عدم نظارت بر انجام تکالیف و راستی‌آزمایی، ناتوانی برخی از دبیران، اولیا و دانش‌آموزان در استفاده از فضای مجازی، ناتوانی اولیا برای خرید گوشی و اینترنت، عدم دسترسی به اینترنت در زمان خاص و یا در برخی مناطق و عدم توجه به بهره‌وری باعث شد تا نتوانیم بحران به وجود آمده از دوران کرونا و پساکرونا را به خوبی مدیریت کنیم.

معاون فرهنگی، پژهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان اردبیل هم از آمادگی این اداره کل برای توسعه فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در مدارس صدرای اردبیل و مشگین‌شهر خبرداد و گفت: از ین دو هزارو ۶۰۰ مدرسه این استان ۲ مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا وجود دارد که نیازمند افزایش تعداد این مدارس در مرکز استان و شهرستان‌ها هستیم.

حجت‌الاسلام سیدمحسن محسنی ادامه داد: شهرستان‌های خلخال و گرمی از لحاظ موقیت مکانی و استقبال دانش‌آموزان آمادگی لازم برای برای احداث مدرسه صدرا دارند.

او گفت: مدارس صدرا تنها راه ارتباطی بین تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش نیست بلکه تمام مدارس استان زیرپوشش فعالیت تبلیغی و دینی در برنامه‌های جهاد تبیین، رویداد دختران حاج قاسم، گفتمان دینی، نشست‌های بصیرتی و نیز پاسخگویی به سوالات دینی دانش‌آموزان با حضور روحانیون و مبلغات و نیز مربیان طرح امین هستند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.