اتریش برای تولید انرژی سراغ نیروگاه زغال سنگی رفت

دولت اتریش که با کاهش تحویل گاز روسیه مواجه شده است، از راه اندازی مجدد یک نیروگاه زغال سنگی خبر داد.

دفتر صدراعظمی اتریش در بیانیه‌ای که در پایان نشست کمیته بحران تشکیل شد، اعلام کرد: با گروه وربوند، تأمین کننده اصلی برق کشور، توافق شد نیروگاه زغال سنگی واقع در ملاخ (در جنوب کشور) که در حال حاضر متوقف است، دوباره فعال شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت اتریش گفت: هدف این است که این نیروگاه بتواند در وضعیت اضطراری، باردیگر از زغال سنگ برق تولید کند.

وزارت محیط زیست اتریش نیز در پاسخ به خبرگزاری «آ پ آ» اعلام کرد این روند احتمالا چند ماه طول خواهد کشید.

نیروگاه ملاخ که آخرین نیروگاه زغال سنگی اتریش است، بهار ۲۰۲۰ در چارچوب اراده دولت برای حذف این منبع انرژی آلاینده و تولید ۱۰۰ درصدی برق با انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰، تعطیل شد.

کارل نهامر، صدراعظم محافظه کار اتریش که به همراه سبز‌ها کشور را اداره می‌کند، در توجیه این تصمیم گفت: «هدف اول ما تأمین امنیت انرژی در کشور است که ۸۰ درصد گاز آن از روسیه تأمین می‌شود.»

او گفت: «می خواهیم کمبود گاز روسیه را با دیگر منابع یا تأمین کنندگان جایگزین کنیم تا بتوانیم به ذخیره سازی ادامه دهیم.»

بر اساس بیانیه دولت اتریش، این کشور اواسط ماه ژوئن ۳۹ درصد ذخیره سازی با مجموع ظرفیت ۹۵ تراوات-ساعت مطابق با نیاز سالانه خود داشت یعنی درصدی بالاتر از میزان متوسط اتحادیه اروپا.

دولت اتریش ماه مه طرحی فوری را ارائه کرده بود، اما تصمیم گرفت حالا که شرکت بزرگ گازپروم روسیه در روز‌های اخیر از کاهش تحویل گاز خبر داد و در بحبوحه زورآزمایی بین کشور‌های غربی و روسیه در فضای جنگ اوکراین، پا را فراتر بگذارد. آلمان نیز روز یکشنبه تدابیری فوری را اعلام کرد که احتمال استفاده از نیروگاه‌های زغال سنگ را نیز شامل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار