تمدید پانزده روزه مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی، از تمدید پانزده روزه مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل خبر داد و گفت: مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل و برخورداری از معافیت‌های قانونی و تسهیلات ویژه مالیاتی تا ۱۵ تیرماه تمدید شد.

آقای عیسی اورج زاده از صاحبان محترم مشاغل خواست تا هرچه سریعتر برای ثبت اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند.

براساس اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور مودیان محترم مالیاتی جهت برخورداری از معافیت‌های قانونی و تسهیلات ویژه مالیاتی تا ۱۵ تیرماه با مراجعه به سامانه my.tax.gov.ir نسبت به ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ یا اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۰ خود اقدام کنند.

با هدف تعامل و تکریم مؤدیان و با اخذ مجوز از مراجع قانونی ذی‌صلاح، دامنه شمول تبصره ماده ۱۰۰ از حدود ۱۶ میلیارد ریال به ۴۸ میلیارد ریال افزایش یافته و مؤدیان با فروش کمتر از ۱۰۰ برابر معافیت ماده ۸۴، می‌توانند مالیات سال ۱۴۰۰ را به صورت مقطوع پرداخت نمایند و علاوه بر این سود ضرایب مالیاتی فعالیت مؤدیان نیز ۵۰ درصد کاهش یافته است.

تاکنون ۱۲۵۵۲۷ نفر از مودیان استان نسبت به تسلیم اظهارنامه یا توافق براساس تبصره ماده ۱۰۰ اقدام نموده اند، هم چنین ۹۷ درصد از مودیانی که در سال گذشته نسبت به ارائه تبصره ماده ۱۰۰ اقدام نموده بودند، در عملکرد ۱۴۰۰ نیز فرم تبصره ماده ۱۰۰ ارسال کرده اند.

 تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات، الکترونیکی بوده و نیازی به مراجعه حضوری افراد و یا ارائه پرینت اظهارنامه به ادارات امور مالیاتی نیست، اظهار داشت: مودیان مالیاتی با مراجعه به سامانه my.tax.gov.ir از طریق رایانه‌های شخصی خود، کافی نت‌ها و دفاتر پیشخوان دولت می‌توانند تا ۱۵ تیر سالجاری نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار