محرومیت ورزشکاران روسیه و بلاروس از حضور در مسابقات اسکی ماراتن

فدراسیون بین‌المللی اسکی ماراتن ورزشکاران روسیه و بلاروس را از حضور در مسابقات این رشته محروم کرد.

فدراسیون بین‌المللی اسکی ماراتن در واکنش به تداوم عملیات نظامی روسیه در اوکراین ورزشکاران روسیه و بلاروس را از مسابقات خود محروم کرد.

این تصمیم توسط کمیته اجرایی فدراسیون بین‌المللی اسکی ماراتن در نشست عمومی سالانه آن در مورا سوئد اتخاذ شد. این سازمان جهانی همچنین مسابقه ماراتن دمینو روسیه را نیز از تقویم خود حذف کرد.

رئیس فدراسیون بین‌المللی اسکی ماراتن با اعلام این خبر گفت:" این تصمیم تا زمانی که وضعیت به طور چشمگیری تغییر نکند، به قوت خود باقی خواهد ماند."

فدراسیون بین‌المللی اسکی ماراتن سال ۱۹۷۸ در اوپسالا، سوئد تأسیس شد و تقویم مسابقات آن نیز شامل مسابقاتی در استرالیا، جمهوری چک، اتریش، ایتالیا، آلمان، فرانسه، ژاپن، استونی، کانادا، ایالات متحده، فنلاند، سوئد، نروژ، لهستان، ایسلند، چین، نیوزلند و آرژانتین می‌شود.

ماراتن دمینو از سال ۲۰۰۷ هر ساله برگزار می‌شود و در سال ۲۰۱۳ به تقویم فدراسیون بین‌المللی اسکی ماراتن اضافه شد و شامل مسابقات ۵۰ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر بزرگسالان، مسابقات نوجوانان و جوانان است.

در ماراتن دمینو سال ۲۰۲۲ الکساندر بولشونوف روس قهرمان سه دوره مسابقات کراس کانتری المپیک و ناتالیا نپریاوا، هموطنش که درالمپیک پکن ۲۰۲۲ نیز طلا گرفتند، در مسابقات مردان و زنان قهرمان شدند.

به دلیل پیروی فدراسیون بین المللی اسکی (FIS) سازمان از توصیه کمیته بین المللی المپیک برای تعلیق ورزشکاران روس و بلاروس، اسکی بازان نوردیک روسی و بلاروسی سال گذشته نتوانستند در مسابقات این ماده شرکت کنند.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار