عزم دولت و مجلس برای محرومیت زدایی از نقاط محروم کشور

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با رفع موانع، کار گازرسانی به روستا‌هایی فاقد گاز آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام سبزی نماینده مردم زرندیه و ساوه در مجلس، در بازدید از روستا‌های بخش نوبران ساوه مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

عزم دولت و مجلس بر محرومیت زدایی از نقاط محروم کشور است و با قولی که داده شده، گازرسانی به روستا‌هایی نظیر زمر و یاری آباد که ۱۶ کیلومتر با شبکه گاز رسانی فاصله دارند هم در سال جاری انجام خواهد شد.

گازرسانی به روستا‌های فاقد گاز نوبران در اولویت پروژه‌های گازرسانی قرار گرفته است؛ محرومیت بر چهره‌ی این روستا‌ها باقی مانده بطوری که برخی از آن‌ها فاقد شبکه گاز رسانی و جاده‌ی دسترسی مناسبی هستند.

بخش نوبران دارای روستا‌های محرومی از امکانات است، اما بلحاظ استعداد‌های طبیعی، دارای طرفیت‌های بالایی در مراتع بکر و باغات بوده که مستعد در دامپروری و کشاورزی است.

با مساعدت مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی؛ گازرسانی به روستا‌های فاقد گاز آغاز خواهد شد و در برخی از روستا‌ها مانند بایخان شبکه گاز زیر تست قرار دارد و عملیات اجرایی گاز رسانی به روستای ورگبار و حریقان نیز تا ۲۰ روز آینده اجرایی خواهد شد.

رفع مشکلات آنتن دهی تلفن همراه، شبکه تلویزیونی، ارتقا وضعیت خدمات بهداشتی و درمانی و بهسازی و آسفالت معابر روستایی در کنار فراهم و نمودن زیرساخت‌های اشتغالزایی از مهمترین مشکلات مطرح شده توسط روستاییان در این بازدید بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.