موسوی مطرح کرد:

داستان‌های بی پایان هتل آسمان/ شهردار اسبق شکایت کرد

رئیس کل دادگستری فارس از شکایت سازمان شهرداری شیراز و شهردار اسبق شیراز در خصوص سازه هتل آسمان به دادگستری استان خبر داد.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه، با اشاره به اینکه در دوران حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ریاست دستگاه قضا شاهد تحول و تعالی در جای جای دستگاه قضا مشهود است، گفت: بزرگترین حوزه قضایی کشور مربوط به فارس با ۴۷ حوزه فعال است که معاونت راهبردی قوه قضائیه عملکرد دادگستری‌ها را مورد سنجش قرار می‌دهد که با ارزیابی‌های انجام شده استان فارس همیشه رتبه اول تا سوم را کسب کرده است.

او در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره هتل آسمان و موارد مطرح شده پیرامون آن گفت: مباحثی درباره این هتل در فضای مجازی مطرح شده است که باید مرجعی بین این اظهارات باشد و در حال بررسی است که اطلاع‌رسانی عمومی‌می‌شود همچنین اگر ترک فعلی در ساخت و ساز‌های استان باشد حتما دادگستری ورود می‌کند.

رئیس کل دادگستری فارس از شکایت سازمان شهرداری شیراز و شهردار اسبق شیراز در خصوص سازه هتل آسمان به دادگستری استان خبر داد.

او به الکترونیکی شدن ۹۶ درصد خدمات دادگستری استان و ارائه خدمات قابل توجه‌ای در این حوزه اشاره و گفت: در تلاش هستیم این خدمات را ۱۰۰ درصد الکترونیکی کنیم و مردم در این باره دغدغه نداشته باشند و بالای ۹۹ درصد در اطاله دادرسی غلبه کردیم.

موسوی همچنین "سامانه خدمات قضایی من" با ارائه ۱۹ خدمت به شهروندان در راستای ثبت معاملات بانکی، انتخاب وکیل، نوبت دهی شورای احکام و ... معرفی کرد و افزود: زندانیان ۹۲ درصد بصورت آنلاین ساماندهی می‌شوند و ۱۲ درصد دادرسی‌ها بدون کاغذ و بصورت الکترونیکی پیش میرود که این مهم در مجتمع ملاصدرای فارس در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری فارس در خصوص شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری گفت: به‌حمدالله در حوزه نظامی قدرتمند هستیم و در حوزه اقتصاد و تولید نیز در صورت ایجاد زیر ساخت‌ها  می‌توان در این زمینه موفق عمل کرد و تنش‌ها از بین برود.

موسوی همچنین از عدم تعطیلی ۱۸۹ شرکت و واحد تولیدی در سطح استان خبر داد و گفت: امسال ۲۷ شرکت و واحد تولیدی را در استان نجات دادیم که موجب اشتغالزایی کارگران شد.

او گفت: مصالحه در پرونده‌های شورای حل اختلاف در اردیبهشت ماه ۴۹ درصد است و ۸۷ قتل عمد سال گذشته رضایت دادند و یکی از مسائبلی مقابله با فساد است و از مدیران شجاع حمایت میکنیم و کسانی که امانت به خون بهای شهداء خیانت کنند برخورد جدی میکنیم.

او گفت: صنعت استان رو به رشد است و این نتیجه همدلی مدیران و مسئولان استان است و بر حمایت دادگستری از تولید و واحد‌های صنعتی تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس به مصالحه و سازش در استان گفت: ۸۷ قتل عمد سال گذشته به مصالحه ختم شده است. همچنین مقابله با فساد از مهم‌ترین محور‌های مورد توجه دادگستری است و رسانه‌ها نیز در این زمینه به دادگستری کمک کنند.

او با بیان اینکه فارس دومین استان است که با مفسدین برخورد جدی می‌شود، اظهارداشت: دادگستری فارس در برخورد با فساد و مفسدین با هیچ کس شوخی ندارد و اغماض نمی‌کند کما اینکه برخی از مدیران متخلف نیز در پشت میز مدیریت دستگیر شدند.

موسوی با بیان اینکه در راستای مردمی‌سازی اقدامات دادگستری استان سال گذشته ۱۲۸ هزار ملاقات مردمی انجام شده است، افزود: بسیاری از گره گشایی‌ها در این ملاقات‌ها انجام شده است رسانه‌ها هم صدای مردم را به دادگستری برسانند و اگر حقی پایمال می‌شود حتما به روابط عمومی دادگستری منتقل کنند.

وی با تاکید بر اینکه احیای حقوق عامه از دیگر موارد مورد توجه دادگستری فارس است، گفت: رودخانه چنار راهدار و بوی نامطبوع حاصل از ورود زباله و فاضلاب به آن تا ۸۰ درصد حل شده است و در همین راستا نیز در ساخت و ساز‌های غیرمجاز سپیدان و دشت ارژن دادگستری ورود کرده و همچنان رصد می‌کند.

موسوی در ادامه این جلسه در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: کارشناسان دادگستری دادگاه ویژه دارند اگر مورد و تخلفی باشد حتما رسیدگی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار