تردد مسافر از فرودگاه ارومیه ۳۸ درصد افزایش یافت

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر آمار اعزام و پذیرش مسافر از فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه طی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۳۸ درصدی برخوردار است.

محمد علی نائل قراملکی گفت: با این آمار تعداد مسافر جابجا شده از فرودگاه بین‌المللی شهید باکری ارومیه طی امسال ۲۸ هزار و ۶۹۵ نفر بوده که نسبت به ۲۰ هزار و ۷۴۲ نفر مسافر مدت مشابه سال قبل نشان از رشد مطلوب دارد.

مدیر کل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی می گوید: ساعت اوج پرواز‌ها در فرودگاه شهید باکری ارومیه ۷:۳۰ صبح است.

قراملکی گفت: فرودگاه ارومیه یکی از فرودگاه‌های مجهز به بروزترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های کمک ناوبری و امکانات بروز برای نشست و برخاست انواع پروازهاست و به صورت ۲۴ ساعته در حال ارائه سرویس دقیق و با کیفیت به استفاده کنندگان از خدمات هوانوردی و فرودگاهی است.

او با اشاره به اینکه، هم اکنون میانگین پرواز‌های داخلی روزانه فرودگاه ارومیه ۲ الی ۳ پرواز است، گفت: فرودگاه ارومیه آمادگی کامل برای هر نوع پرواز را دارد و هیچ مشکلی برای پرواز داخلی و خارجی در این فرودگاه وجود ندارد.

او با اشاره به پرواز‌های حج تمتع از فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه گفت: فرودگاه ارومیه یکی از ۱۷ فرودگاه کشور برای انجام پرواز‌های حج تمتع امسال است.

مدیر کل فرودگاه‌های آذربایجان غربی از اعزام یک هزار و ۴۷ زائر خانه خدا از فرودگاه ارومیه خبر داد و گفت: این تعداد زائر در قالب چهار پرواز در ۹ و ۱۰ تیر سال‌جاری به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

قراملکی گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت‌های که نسبت به انجام عملیات حج وجود دارد تلاش‌ها جهت ارائه خدمات با کیفیت به حجاج و بهره‌مندی از حداکثر توان کارکنان در نظر گرفته شده است

او با بیان اینکه به طور کلی دچار کمبود ناوگان در کشور هستیم و این مهم باعث کاهش پرواز در ماه جاری از فرودگاه استان شده است، گفت: امید است با پیگیری‌های به عمل آمده شاهد فعالیت دوباره شرکت‌های هواپیمایی در استان و افزایش پرواز‌های داخلی از فرودگاه‌های استان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.