رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان:

نمونه‌های آب بسیاری از روستا‌های هندیجان از لحاظ کدورت وضعیت نامطلوبی دارند

رئیسی گفت: نمونه‌های آب بسیاری از روستا‌ها از لحاظ میکروبی و کدورت وضعیت نامطلوبی دارند و مخازن آب آن‌ها به موقع لایروبی نمی‌شوند.

داود رئیسی در جلسه ستاد کرونا و شورای سلامت خرداد ماه گفت: ترمیم شکستگی لوله‌های آبرسانی با سرعت بیشتری باید انجام گردد چراکه شکستگی‌ها باعث پایین آمدن کلر آب و در نتیجه بالا رفتن عوامل میکروبی آن خواهد شد.

او افزود: در این جهت فرماندار هندیجان مقرر کرده شخصا از تاسیسات و وضعیت آب شرب روستا‌های هندیجان بازدید کرده و در جهت رفع مشکلات موجود اقدام جدی صورت گیرد.

به گفته آقای رئیسی پایانه مسافربری هندیجان نیز در شرایط بدی از لحاظ بهداشتی به سر میبرد و پر شدن چاه فاضلاب، عدم نظافت و گندزدایی اتاق انتظار و وضعیت بد سرویس‌های بهداشتی از جمله آنان است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان هندیجان وضعیت تغییرات کشتار گاه هندیجان را خوب ارزیابی کرد و خواستار برخورد قاطع با عرضه قلیان و جمع آوری قلیان سرا‌های سطح شهر و همچنین اقدام جدی در احداث سایت نگهداری سگ‌های زنده گیری شد.

در این نشست عبدالحسن دریایی فرماندار هندیجان نیز گفت: مدیران و روسای ادارات با اشراف کامل به مصوبات جلسات قبل در شورای سلامت شهرستان حضور پیدا کنند و اگر توان اجرای مصوبه‌ای را ندارند در همان جلسه اعلام کنند تا بتوان راه حل‌های جایگزین مناسب را بررسی و مصوب کرد.

افزون بر آن درخشان شهردار هندیجان نیز ضمن قول مساعد برای ساخت ۲ ماهه «سپتیک» یا (تصفیه فاضلاب کشتارگاه) از رها کردن پایانه مسافربری از سوی متولی خصوصی آن خبر داد.

او یادآور شد که تا زمان تعیین متولی خصوصی دیگری، اقدامات بهداشتی پایانه را گروه‌های شهرداری انجام خواهند داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.