کاهش رشد اقتصادی فرانسه در سایه جنگ اوکراین

بانک مرکزی فرانسه پیش بینی رشد اقتصادی این کشور در سال جاری و سال بعد را به دلیل جنگ اوکراین و تنش در بازار‌های کالا کاهش داد.

«بانک دو فرانس» اعلام کرده رشد تولید ناخالص داخلی فرانسه در سال جاری ۲.۰۳ خواهد بود. این درحالی است که این بانک قبلا رقم ۳.۰۴ را پیش‌بینی کرده بود. از سوی دیگر، برای سال آینده هم رقم رشد ۱.۰۲ درصد پیشنهاد شده که پیش از آن گفته شده بود ۲ درصد خواهد بود.

به گزارش رویترز، بانک مرکزی فرانسه می‌گوید جنگ اوکراین در دوره دو سال آینده، برای اقتصاد فرانسه به اندازه بیش از دو واحد کاهش رشد ایجاد خواهد کرد.

فرانسوا ویلروی دو گالو، رئیس بانک مرکزی فرانسه می‌گوید تورم در این کشور «به طور واضحی بسیار بالا» است. این در حالی است که فرانسه نرخ تورم کمتری نسبت به بقیه کشور‌های اتحادیه اروپا دارد. رئیس بانک مرکزی فرانسه گفت: «افزایش قیمت‌ها دیگر تنها مربوط به انرژی نیست و به طور گسترده به بخش‌های دیگر سرایت کرده است».

گفتنی است در پی اعمال تحریم‌های سنگین بر روسیه از اسفندماه سال گذشته، بحران انرژی که پیش از این هم در اروپا وجود داشت بدتر شده و قیمت حامل‌های سوخت افزایش شدیدی پیدا کرده است. این تغییر در قیمت انرژی بر مواد غذایی و دیگر کالا‌ها تاثیر گذاشته و اقتصاد جهان را با بحران جدیدی رو به رو کرده است. پیش‌بینی می‌شود بحران کنونی موجب رکود در اقتصاد اروپا شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۱ تير ۱۴۰۱
تاثابت نکنید همه دنیا از ما بدبخت ترن از رو نمی رید
آخرین اخبار