ویژگی جدید iOS ۱۶ گزارش پیام‌های هرزنامه

سیستم عامل iOS ۱۶ که در چند ماه آینده رسما عرضه می‌شود، به شما امکان می‌دهد تا پیام‌های اسپم را گزارش دهید.

احتمالا شما هم متوجه افزایش پیام‌های مشکوک و هرزنامه شده‌اید که خبر از برنده شدن شما در یک قرعه کشی یا موارد مشابه می‌دهند. دلیل آن این است که نقض داده‌ها و در دسترس بودن نرم افزار‌های ارسال انبوه پیام، که کار را برای کلاهبرداران آسان می‌کنند، افزایش یافته است.

اگر کاربر iOS هستید، هر زمان که یک پیام هرزنامه (اسپم) دریافت می‌کنید، می‌توانید روی گزینه گزارش ناخواسته ضربه بزنید تا گزارش آن مستقیما به اپل ارسال شود.

اما MacRumors به تازگی گزارش داده که ویژگی گزارش پیام‌های ناخواسته به زودی در نسخه بتای iOS ۱۶ که امروز برای توسعه دهندگان منتشر شد و در جولای امسال برای عموم عرضه می‌شود، گنجانده خواهد شد.

گزارش پیام‌های هرزنامه

شماره و محتوای پیام‌هایی که کاربران به‌عنوان ناخواسته علامت‌گذاری می‌کنند، هم به اپل و هم به اپراتور ارسال می‌شود. گزارش پیام‌های ناخواسته به اپراتور تلفن، معمولاً مستلزم ارسال کل پیام به یک شماره است، بنابراین قرار دادن این ویژگی در به‌روزرسانی آینده iOS باعث می‌شود تا کاربران یک قدم صرفه‌جویی کنند.

البته شرکت اپل این ویژگی را فقط برای اپراتور‌های خاصی عرضه می‌کند، اما مشخص نکرده که کدام ارائه دهندگان، همچنین اپل جزئیات زیادی را درباره این ویژگی منتشر نکرده است.


بیشتر بخوانید:


 

برچسب ها: ios 16 ، شرکت اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار