آلمان دومین فاز از طرح اضطراری خود را برای مقابله با بحران انرژی در این کشور درپی کاهش عرضه گاز روسیه ارائه کرده است.

وزارت اقتصاد آلمان دومین مرحله از ۳ فاز اضطراری مقابله با بحران انرژی خود را اعلام کرد و هشدار داد که این کشور با خطر بالای کمبود عرضه طولانی مدت به دلیل قطع سیستماتیک گاز روسیه مواجه است.

به گزارش گاردین، در فاز دوم این طرح اضطراری، شرکت‌های خدمات شهری را قادر می‌سازد تا با عرضه بنزین با قیمت بالا به مشتری‌ها میزان تقاضا را پایین بیاورند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دلیل این طرح کاهش تحویل گاز روسیه از تاریخ ۱۴ ژوئن و به موجب آن قیمت‌های بالای گاز و انرژی در بازار است و افزود: «اگر تحویل گاز روسیه از طریق خط لوله نورد استریم ۱ همچنان در سطح پایین ۴۰ درصد باقی بماند، هدف ذخیره‌سازی ۹۰ درصدی تا دسامبر بدون اقدامات اضافی امکان‌پذیر نیست.»

«روبرت هابک» وزیر امور اقتصادی و انرژی آلمان هم گفت: «هیچ فایده‌ای ندارد چیزی را وانمود کنیم، توقف تحویل گاز به منزله حمله اقتصادی پوتین علیه ما است. استراتژی پوتین آشکارا دامن زدن به ناامنی، و تلاش برای بالا بردن قیمت‌ها در جامعه ما است. حتی اگر هنوز احساس نمی‌شود، ما با بحران گاز روبه‌رو هستی باید بدانیم بعد از این گاز کمیاب خواهد شد.»

این در حالی است که روز گذشته آژانس بین‌المللی انرژی نسبت به یک اقدام ناگهانی روسیه علیه اروپا و تأثیرگذاری بر روند جنگ در اوکراین هشدار داد.

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، نیز هفته جاری اعلام کرد تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه بر اقتصاد آلمان اثری سخت برجای خواهد گذاشت.

در حال حاضر که حمله روسیه به اوکراین وارد چهارمین ماه خود شده است، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه و در واکنش به آن قطع گازرسانیِ روسیه به کشور‌های اتحادیه موجب تحولات اقتصادی و معیشتی در اغلب کشور‌ها شده است.

همچنین کاهش ذخیره، که بیشتر وقت‌ها در اوج فصل زمستان گزارش می‌شود، هم به دلیل قطع تأمین گاز شرکت بزرگ انرژی روسیه گازپروم، برای مشتریان در ایتالیا، آلمان، فرانسه و اتریش روی داده است.

میزان گاز روسیه که به دیگر بخش‌های اروپا از طریق خط لوله نورد استریم تحویل داده می‌شود، برابر گزارش‌ها تا ۶۰ درصد در این هفته کاهش یافت که سبب افزایش قیمت‌ها شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار