موسوی:

اجازه خدشه به حرمت سومین حرم اهل بیت (ع) نمی‌دهیم

رئیس کل دادگستری فارس گفت: اجازه نمی‌دهیم که برخی با برنامه، حساب شده و به شکل گروهی و باندی بخواهند به ارزش‌های دینی در سومین حرم اهل بیت (ع) خدشه وارد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز گفت: به محض اطلاع از انتشار ویدئو هنجارشکنی در شیراز که دل مومنان را آزرد، دستور بازداشت عوامل و دست اندرکاران این حرکت هنجارشکنانه را صادر کردیم.

او گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم که عوامل اصلی را نیز دستگیر خواهیم کرد و شدیدترین برخورد را با آن‌ها خواهیم داشت و اجازه نمی‌دهیم چنین اتفاقاتی تکرار شود.

موسوی گفت: به قضات سراسر استان نیز اعلام می‌کنم که اگر کسانی می‌خواهند حساب شده و برنامه‌ریزی شده حرمت‌ها را زیرپا بگذارند و خون شهدا را پایمال کنند مقابل آن‌ها بایستید.

او گفت: ادارات متولی هم مراقب باشند که برای هر کاری مجوز صادر نکنند، اینجا حرم سوم اهل بیت (ع) است و باید مراقب بود که حرمت متدینین حفظ شود.

رئیس کل دادگستری فارس، یکی از برنامه‌های این مجموعه را برگزاری الکترونیکی محاکم دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری مردم ۴۰ درصد دعاوی استان را تا پایان امسال به شکل الکترونیک برگزار کنیم.

موسوی گفت: می‌خواهیم شرایط به گونه‌ای فراهم شود که مردم از داخل منزل و محل کار خود بتوانند با دادگاه‌ها و محاکم ارتباط برقرار کنند و مسائل خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری پیگیری کنند.

او گفت: همچنین اراده ما در دادگستری استان این است که تا جایی که توان داریم و امکان دارد مشکلات بین مردم با صلح و سازش حل شود و همچنین از اختیارات قضات به نفع مردم استفاده کنیم.

رئیس کل دادگستری فارس گفت: امروز ۴۹ درصد پرونده‌های ما در شور‌های حل اختلاف به صلح و سازش ختم می‌شود و در همین راستا سال گذشته ۸۷ قتل را سازش دادیم.

او به رفع تصرف ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی در این استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال هم این مسئله را با جدیت دنبال می‌کنیم و اجازه قانون شکنی به افراد فرصت طلب و سودجو نمی‌دهیم.

موسوی گفت: در این راه همکاری مردم را می‌خواهیم تا اگر در جایی تصرفی رخ داد به ما اعلام کنند تا دادگستری با قاطعیت ورود کند.

او گفت: ادارات متولی امر زمین مراقبت کنند که سرمایه‌های مردم به راحتی از دست آن‌ها خارج نشود.

موسوی گفت: بار‌ها به ادارات اعلام کرده‌ایم که اراضی ملی خود را ثبت کنند چرا که تا زمانی که این اراضی ثبت نشده باشد مورد تعرض و تصرف قرار می‌گیرد.

او گفت: هنوز یک میلیون هکتار از اراضی ملی استان ثبت نشده و اداره کل ثبت اسناد استان برای ثبت و صدور اسناد این اراضی آمادگی دارد تا از تصرف در امان بماند.

موسوی، جدیت دستگاه قضا در صدور احکام جایگزین حبس گفت: پارسال به حدود هشت هزار و ۵۰۰ نفر به جای زندان احکام جایگزین حبس دادیم و امسال هم بنا داریم تا ۴۰ درصد پرونده‌های کیفری که قابلیت دارند را جایگزین حبس کنیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: قضات در مواردی که امکان دارد مانند مهریه و نفقه از صدور حکم زندان خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار