کمبود اعتبار، سرعتگیر طرح ساماندهی سه راهی ده محمد

سه راهی ورودی روستای ده محمد شهرستان طبس نیازمند بهسازی و ساماندهی است که کمبود اعتبار، ۵ سالی است این طرح را دچار مشکل کرده است.

روستای ده محمد یکی از روستا‌های بخش دستگردان شهرستان طبس است.

این روستا که ۲۰۰ خانوار جمعیت آن است، ۶۵ کیلومتر با شهر طبس فاصله دارد.

یکی از مشکلات مردم این روستا که سال‌ها است با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، سه راهی ورودی آن است که بلاتکلیف رها شده و ساماندهی نمی‌شود.

خاکی که در چشم مغازه داران فرو می رود

یکی از اهالی روستای ده محمد گفت: ۲۵ سال است که قول‌های مختلفی برای ساماندهی سه راهی روستا داده می‌شود، اما هنوز جامه عمل به آن پوشیده نشده است.

او گفت: حدود هزار متر از جاده دسترسی به روستا که به سه راهی متصل می‌شود خاکی است و آسفالت نشده است.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از اهالی روستای ده محمد شهرستان طبس گفت: در کناره جاده مغازه‌هایی وجود دارد که با عبور و مرور خودرو‌ها در جاده خاکی، خاک به داخل مغازه‌ها رفته و اجناس پر از خاک می‌شود.

او گفت: سانحه‌های مختلفی در همین سه راهی رخ داده که برخی از آن‌ها منجر به فوت هم ولایتی هایمان شده است، اما خبری از تدبیر مسئولین در این مسئله نیست.

نیاز به اعتبار برای اجرای طرح ساماندهی

آخوندی دهیار روستای ده محمد گفت: ۵ سال پیش طرح ساماندهی ورودی‌های روستا با همکاری سه جانبه پلیس راه، راه و شهرسازی و دهیاری تهیه شده است.

او گفت: بلاتکلیفی این طرح به دلیل کمبود اعتبار است و با اعتبار اندک دهیاری نیز نمی‌توان ساماندهی ورودی‌ها را انجام داد بلکه نیازمند اعتبارات دولتی است.

مرادی بخشدار دستگردان طبس گفت: با تأکید معاون استاندار خراسان جنوبی و همچنین فرماندار شهرستان طبس، در سال ۱۴۰۱ این طرح به سرانجام خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.