آزادی ۴۶۰ زندانی جرائم مالی توسط خیرین و ستاد دیه استان اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: پارسال ۴۶۰ زندانی جرائم مالی در این استان با کمک خیرین و ستاد دیه از زندان آزاد شدند.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو گفت: فرهنگ‌سازی در کارهای خیرخواهانه، پیشگیرانه و آگاه‌سازی در جامعه می‌تواند عمیق و اثرگذار باشد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل می گوید: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها مهم‌ترین اولویت دستگاه قضایی استان است و در این زمینه استمرار برگزاری جشن‌های گلریزان و مشارکت خیران برای آزادسازی زندانیان ضرورت دارد.

به گفته او، سند تحول و تعالی دستگاه قضایی استان اردبیل با محوریت کاهش جمعیت کیفری زندان‌های جرائم مالی غیرعمد و مالی اجرا می‌شود و درصدد هستیم با تمهیدات به عمل آمده بتوانیم موانع موجود را از سر راه برداشته و به تمامی اهداف خود در راستای آزادسازی زندانیان دست یابیم.

کثیرلو گفت:هم‌اکنون نیازمند مشارکت خیران هستیم تا به خانواده‌هایی را که گرفتار مشکلات اقتصادی هستند با آزادی زندانیان کمک کنیم.

او می گوید: پارسال بیش از ۴۳۰ هزار پرونده در دادگاه‌های حقوقی و تجدیدنظر، دادسراها و شورای حل اختلاف استان رسیدگی شد و ضروری است تا متولیان و نهادهای فرهنگی اقدامات شاخصی در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل همچنین توجه به مقوله پیشگیری از وقوع جرم، روزآمدی و الکترونیکی کردن خدمات قضایی، اقدام بر اساس سند تحول قضایی و نظارت بر زیرمجموعه‌ها را بخشی از مهم‌ترین برنامه‌های آتی دادگستری استان اردبیل برشمرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.