سومین حمله به میدان گازی متعلق به امارات در عراق

منابع عراقی از حمله راکتی توسط اشخاص نامشخص به میدان گازی متعلق به امارات در عراق برای سومین بار متوالی خبر دادند.

شفق نیوز به نقل از منابع امنیتی عراق اعلام کرد که امروز (شنبه) میدانی گازی متعلق به شرکت اماراتی «دانا گاز» برای سومین بار، هدف حمله راکتی قرار گرفت و چند فروند موشک به سمت میدان گازی کومور متعلق به شرکت دانا گاز امارات پرتاب شد.

از طرفی دیگر صابرین نیوز در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که  این حملات با چهار راکت ۱۰۷ میلیمتری انجام شد و شرکت دانا گاز و هلال احمر امارات در چمچال هدف قرار گرفت.

تا کنون گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته و از خسارات و تلفات احتمالی این حادثه گزارشی در دسترس نیست.

این در حالی است که روز گذشته نیز در حمله‌ای مشابه   میدانی گازی متعلق به شرکت اماراتی «دانا گاز» هدف حمله راکتی قرار گرفت. این میدان گازی در حومه کرکوک در شمال عراق قرار دارد. روز چهارشنبه نیز حمله دیگری به همین میدان گازی صورت گرفت. منابع امنیتی در عراق درباره این حمله گفتند که در این حمله یک راکت به حصار این میدان گازی اصابت کرد؛ اما این خسارتی در بر نداشت.

در همین راستا پیش از این قباد طالبانی، معاون نخست وزیر اقلیم کردستان، در سخنانی اثرپذیری شرکت‌های نفتی فعال در اقلیم از حملات موشکی و اینکه ممکن است آن‌ها را مجبور به خروج از اقلیم کند، رد کرد. او در گفتگویی تلویزیونی با بیان یان موضوع اعلام کرد بررسی‌ها در مورد بمباران موشکی شرکت دانا گاز در میدان‌های گازی کورمور در شهرستان چمچمال ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار